ارزیابی تنبلی چشم کودکان استان سمنان تا پانزدهم مهر ادامه دارد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا ۶ ساله در این استان تا پانزدهم مهر ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم سال‌های گذشته در آبان ماه اجرا می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این طرح پانزدهم تیر آغاز شد و تا پانزدهم مهر ادامه دارد.

او افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ۱۱ پایگاه دائم بهزیستی استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال اجراست و نگرانی برای حضور بچه‌ها در این پایگاه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: سال‌های گذشته طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان به روش E چارت انجام شد، امسال به منظور حفظ سلامت کودکان به دلیل شیوع کرونا تنها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود.

علیرضا ایزدپور تصریح کرد: والدین به منظور پرهیز از اجتماع در مراکز بینایی سنجی به دلیل شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای حفظ سلامتی، از قبل نوبت بگیرند و حتما با ماسک در پایگاه حضور یابند.

او بیان کرد: سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۸ کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان سمنان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶ نفر به چشم پزشک معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۷۶ کودکی که در استان سمنان سال گذشته در طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای بررسی دقیق به چشم پزشک معرفی شدند یکهزار و ۷۷۰ دارای مشکل بودند.

علیرضا ایزدپور افزود: سن طلایی درمان و مداخله در تنبلی چشم، زیر ۸سالگی است و طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام می‌شود، تا فرصت کافی برای درمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.