اجرای طرح جامع گردشگری الکترونیک سبزوار بر اساس پارامتر‌های شهر الکترونیک

طرح جامع گردشگری الکترونیک سبزوار و شهر‌های مجاور بر اساس پارامتر‌های شهر الکترونیک با رویکرد ارتقاء صنعت گردشگری داخلی و بین المللی در دوران پسا کرونا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهره فصیح فر عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری و مجری این طرح گفت: طرح گردشگری الکترونیک شهر سبزوار به عنوان بزرگترین مرجع دو زبانه‌ی فارسی_انگلیسی گردشگری سبزوار فرصتی ویژه برای ارتقاء صنعت گردشگری داخلی و بین المللی و رونق کسب و کار‌های حوزه‌ی گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

او افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه ها‌ی تاریخی، فرهنگی، گردشگری، هنری، آیین‌های سنتی و ادبیات، صنایع دستی، اکوتوریسم با ارائه‌ی نقشه جامع آنلاین، رزرو آنلاین اقامتگاه در شهر‌های سبزوار، خوشاب، داورزن، ششتمد، روداب، جوین و جغتای، ارائه اطلاعات جامع به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی و فروش محصولات صنایع دستی بصورت آنلاین و مجازی بر بستر اینترنت و سامانه‌های تحت وب در سراسر دنیا پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید


عضو هیات علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به گسترش جهانی ویروس کرونا و اثرات اقتصادی آن بر صنعت گردشگری در سراسر جهان، ادامه داد: اجرای این طرح سبب حضور و ماندگاری گردشگر داخلی و بین المللی در شرایط پساکرونا در شهرستان و شهر‌های مجاور و موجب رونق اقتصادی و تولید ثروت خواهد بود.

 فصیح فر با اشاره به اینکه سبزوار از دیرباز به واسطه‌ی ظهور اندیشمندان و دانشمندان و صاحبان علم و صنعت و تجارت مورد توجه خاص و عام بوده است، بیان کرد: قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، گذرگاه زائران و تجار و مرکز ورودی و خروجی شهر‌های خراسان بزرگ، وجود کاروانسرا‌هایی در مسیر جاده ابریشم، ابنیه‌های تاریخی به ویژه تنها خانه سالم دوره ایلخانی (منزل عظیمیان)، مدرسه فخریه با ۱۱۰۰ سال قدمت، بومگردی ها، اکوتوریسم و جاذبه‌های متعدد و متنوع، دارای پتانسیل زیادی است.

او تصریح کرد: این طرح با همکاری کارگروه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دفتر ارتباطات دکتر محبی نماینده سبزوار و دو تیم دانشجویی برنامه نویسی و گرافیک و HCI در حال انجام است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.