ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل توسط تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار تعاونی های فعال استان ۲ هزار و ۱۹۵ واحد بوده که منجر به اشتغال زایی ۲۲ هزار و ۴۶۴ نفر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع تعاونی های استان سه هزار و ۵۸۷ واحد هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۵ واحد فعال اند.

نیک مرام افزود: تعاونی های کهگیلویه و بویراحمد در مجموع ۶۰۳ هزار و  ۶۱۲ نفر عضو دارند.

او بیان کرد: تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری با سود ۶ درصد به تعاونی های استان پرداخت شده که این مهم توانسته کمک چشمگیری به تثبیت اشتغال در شرایط کنونی جامعه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: یکی دیگر از اقدامات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات بلاعوض به تعاونی ها بوده که تمام تلاش این مجموعه جهت دهی این کمک ها به تعاونی فعال خواهد بود.

نیک مرام افزود: جایگاه تعاون و نقش آفرینی تعاونی ها در اقتصاد کشور را باید باور داشت تا به سهم ۲۵ درصدی تعاون که در برنامه ششم توسعه تعیین شده، دست یابیم.

او بیان کرد: عوامل مختلفی همچون نبود مدیریت شایسته و توانمند، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش سبب ناکارآمدی برخی تعاونی ها شده است.

نیک مرام گفت: تعاون به عنوان دومین رکن اقتصادی کشور  در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور و تحقق بخشیدن به شعار سال (جهش تولید) نقش مهم و کلیدی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دستگاه های اجرایی باید با اهمیت دادن به جایگاه تعاونی ها در حوزه اقتصاد به تقویت تعاونی ها بپردازند و در این راستا گام بردارند.

پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲ تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.