یوتیوب رقابت با تیک تاک را آغاز کرد

شرکت یوتیوب با انتشار قابلیت Shorts قصد دارد رقابتی جدی را با نرم افزار تیک تاک آغاز کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید پلتفرم یوتیوب نیز به جمع شرکت‌هایی که سعی دارند با شبکه اجتماعی تیک تاک رقابت کنند پیوسته است. این مجموعه که زیر نظر شرکت گوگل قرار دارد به تازگی اعلام کرده که نسخه بتای بخش جدیدی با عنوان Shorts را در اختیار کاربران قرار داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این بخش شامل ویدئو‌های کوتاهی است که توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شوند. این شرکت اعلام کرده هدف از انتشار چنین قابلیتی رقابت با برنامه چینی تیک تاک است و آن‌ها سعی دارند به جایگزینی برای این نرم افزار محبوب تبدیل شوند.

ویدئو‌های بارگذاری شده در YouTube Shorts می‌توانند حداکثر ۱۶ ثانیه باشند؛ این در حالی است که کاربران نرم افزار تیک تاک قادرند ویدئو‌هایی را تا سقف یک دقیقه در فضای مجازی مورد نظر منتشر کنند.

ویژگی‌های قابلیت جدید نرم افزار یوتیوب


بیشتر بخوانید


ویژگی‌های قابلیت جدید نرم افزار یوتیوب

کاربران با استفاده از قابلیت YouTube Shorts می‌توانند موسیقی‌های مختلفی را انتخاب کرده و بر روی ویدئو‌های خود قرار دهند. رابط کاربری این ویژگی نیز به تیک تاک شباهت دارد و کاربران می‌توانند به راحتی ویدئو‌ها را رد کرده و به نمونه بعدی برسند.

این قابلیت در حال حاضر برای کاربران هندی یوتیوب فعال است و در مرحله اولیه قرار دارد. بر اساس اطلاعات شرکت یوتیوب، قابلیت مذکور به زودی و طی ماه‌های آینده در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. با توجه به زمان باقی مانده برای عرضه نهایی، انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده قابلیت Shorts از ویژگی‌های بیشتری برخوردار شود و به عنوان یک نمونه کامل‌تر در دسترس کاربران قرار گیرد.

ورود یوتیوب به جمع رقبای تیک تاک چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود. تیک تاک مدتی پیش اظهار داشت که تنها در آمریکا بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه برنامه را بررسی می‌کنند. همچنین باید اظهار داشت که تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی در دنیا به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار