گزافه‌گویی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران، حزب‌الله و حماس

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن تاریخی توصیف کردن توافق‌های عادی‌سازی، ایران، جنبش حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ایجاد تنش در منطقه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اماراتی «الاتحاد» به گزافه‌گویی علیه جمهوری اسلامی ایران، جنبش حزب‌الله لبنان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دیگر گروه‌های مقاومت پرداخت.

او در این مصاحبه تاکید کرد: معاهده صلح میان امارات و اسرائیل، معاهده‌ای تاریخی است که تغییر بزرگی را در تمام خاورمیانه ایجاد خواهد کرد و در تحقق صلح، ثبات و امنیت در منطقه و فراهم کردن مسیر برای همکاری میان کشور‌ها در حوزه اقتصادی و همچنین مقابله با چالش‌های مشترک سهیم خواهد بود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: از زمان تصدی سمت وزیر خارجه برای تقویت روابط اسرائیل با کشور‌های خاورمیانه تلاش کردم و توافق با امارات نقش مهمی در ساختن واقعیت جدید در تمامی منطقه ایجاد کرد و از این طریق می‌توان آینده‌ای بهتر برای نسل‌های بعدی ترسیم کرد.

او درباره ولیعهد امارات گفت: محمد بن زاید فردی بی‌نظیر است و مردمش را به سمت شکوفایی و موفقیت هدایت می‌کند.

گابی اشکنازی با بیان این موضوع که وزارت خارجه اسرائیل طی سال‌های متمادی به گفتگوی آزاد با مردم منطقه از طریق شبکه‌های اجتماعی پرداخته است، ابراز امیدواری کرد که پرواز‌های هوایی مستقیم میان تل آویو و ابوظبی شکل بگیرد و گردشگران بتوانند به فلسطین اشغالی و امارات سفر کنند. او در این خصوص ادعا کرد که این سفر‌ها جزئی از پایه و اساس سیستم ارتباطی است و به توسعه تجارت میان دو طرف کمک خواهد کرد.

او درباره آینده روابط دیپلماتیک مستقیم با امارات گفت: وزارت خارجه نقش پیشرویی در انعقاد و اجرای قرارداد‌های آینده دارد و به دنبال برپایی همکاری کامل و جامعی با امارات هستیم و گام دوم پس امضای توافق صلح، بازگشایی سفارت‌خانه خواهد بود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا کشور‌های دیگری به جز امارات و بحرین در آینده نزدیک با تل‌آویو سازش خواهند کرد یا خیر گفت: برخی کشور‌های دیگر این تحولات را بررسی می‌کنند. بسیار امید دارم که این کشور‌ها نیز روشی مشابه روش کشور امارات اتخاذ کنند. من بر این باورم که بسیاری از کشور‌های منطقه می‌دانند که اسرائیل دشمن آن‌ها نیست و می‌تواند شریک آن‌ها باشد؛ شریکی که امتیازات بسیاری دارد و با آن‌ها منافع و آرمان‌های مشترک را تقسیم می‌کند.

اشکنازی در ادامه با گزافه گویی علیه جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله و حماس ادعا کرد: بسیار زیاد ایمان دارم که کشور‌های بسیاری به ائتلاف صلح منطقه خواهند پیوست و این کشور‌ها در مقابل آن کشور‌هایی قرار می‌گیرند که به جنگ دعوت می‌کنند و به ثبات امنیتی کشور‌های خاورمیانه و کشور‌های [حاشیه] خلیج [فارس] لطمه می‌زنند مثل ایران، حزب‌الله، حماس و دیگر سازمان‌های تروریستی.

او در پاسخ به نحوه استقاده از معاهده صلح در ایجاد راه حلی فراگیر در مسئله فلسطین گفت: معتقدم این توافق درک این مسئله که باید قدمی برداشت را عمیق خواهد کرد و نباید همیشه در گذشته بمانیم و تلاش‌های بسیاری برای تحقق صلح در منطقه انجام شده است. فرماندهی تشکیلات خودگردان را به بازگشت به واقعیت و مسئولیت پذیری و ایفای نقش رهبری خود همانند رهبری امارات و بحرین و بازگشت به میز مذاکرات دعوت می‌کنم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره چشم انداز شراکت میان تل آویو و ابوظبی در دوره پیش رو گفت: پیش بینی می‌کنم همکاری‌ها در تمامی عرصه‌ها از علم و فناوری گرفته تا بهداشت و درمان و گردشگری و اقتصاد انجام گیرد و توافق به حل و فصل چالش‌های مشترک منجر شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قرار است بنا بر گفته نتانیاهو «توافق صلح» با امارات و «اعلام صلح» با بحرین، امروز (سه‌شنبه) با نظارت آمریکا در کاخ سفید به امضا برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مدتهاست که خائنان به اسلام ومسلمانان مثل انور سادات رئیس جمهوری مصر و شاه حسین اردنی این کشورها حالا چه پیشرفتی کرده اند صاحب چه تکنولوژی شده اند جز پست روی و ذلیل شدن وبی آبرویی
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
با سلام اقای حجازی با تمام خشونت ذاتی درچهره شماهست ولی خداوند به شما لطف کرده به گمانم سیرت زیبایی به شما داده همان سیرت زیبا باعث شده چهره شما دوست داشتنی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
محمد بن زاید فردی بی‌نظیر است و مردمش را به سمت شکوفایی و موفقیت هدایت می‌کند..خدا وکیلی راست میگه
آخرین اخبار