اخذ ۷۰ سند تک برگ در حریم درجه یک میراث جهانی تخت جمشید

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت از اخذ ۷۰ سند تک برگ در حریم درجه‌یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با هدف تثبیت مالکیت دولت بر این اراضی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن مردانی مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت درباره اخذ سند‌های تک برگ در حریم درجه یک میراث جهانی تخت جمشید، اظهار کرد: به منظور حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار ملی و جهانی موجود در سطح شهرستان مرودشت و پیاده کردن طرح کاداستر ثبتی در خصوص مستندسازی اراضی دولتی، با تلاش و همت مضاعف نسبت به تبدیل سند‌های دفترچه‌ای به تک برگ اقدام شده است.

او ادامه داد: این اقدام از سال ۱۳۹۷ بوسیله بخش حقوقی شهرستان مرودشت آغاز شد و در آینده شاهد اتمام طرح اخذ سندهای تک برگ در حریم درجه یک تخت جمشید خواهیم بود به‌گونه‌ای که تاکنون بیش از ۷۰ سند تک برگ تاکنون اخذ شده است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت افزود: بزرگ‌ترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم است که سابقاً حدود اربعه آن مشخص نبود.

شهرستان مرودشت با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان همچون مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار