استاد حوزه علمیه:

بدترین فساد در جامعه فساد اعتقادی است

حجت‌الاسلام رفیعی گفت:هر جناح و قدرت اقتصادی و برنامه‌ریز کار خودش را درست می‌بیند و قبول ندارد که دچار فساد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام  ناصر رفیعی،استاد حوزه علمیه دیشب بعد از نماز عشاء طی سخنانی در مراسم عزاداری دهه سوم محرم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم قرآنی بحث فساد است و خداوند فساد را دوست ندارد و در قرآن مطرح کرده که مفسد و مصلح کیست به همین خاطر بررسی این موضوع مهم است.

او افزود: فساد یعنی تخریب، خروج از اعتدال و ظلم کردن و هر کاری که طبق استاندارد خودش انجام نشود منجر به فساد می‌شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ما مسلمانان قائل به توحید هستیم و هر کسی از یگانگی خداوند خارج شود دچار فساد شده و طبق آیات قرآن کسانی در دنیا و آخرت موفق خواهند شد که به دنبال فساد نباشند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی (ص) تأکید کرد: در مسئله دین، تشخیص فساد کمی مشکل است چراکه حتی منافقین هم می‌گویند ما مصلح هستیم و فساد نداریم و مشکل این است که هر جناح و قدرت اقتصادی و برنامه‌ریز کار خودش را درست می‌بیند و قبول ندارد که دچار فساد شده است.

رفیعی گفت: دولت‌ها می‌گویند برنامه و مدیریت ما درست است و دولت‌های قبلی مشکل داشته‌اند و امثال وهابیت و داعش خود را حق می‌داند و ادیان دیگر را قبول ندارد به همین خاطر تشخیص فساد معیار لازم را دارد و بدون معیار ممکن نیست.

او تصریح کرد: فساد در ذات بشر است چراکه دارای غریزه و شهوت و آزادی است و طبق آیات قرآن ملائکه دو ویژگی فسادزای انسان را متذکر شده‌اند، اما خداوند چیزی را می‌دانست که ملائکه متوجه نبوده‌اند چراکه در نسل انسان مخلوقاتی همچون حضرت علی علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام وجود داشت.

رفیعی تأکید کرد: اولین فساد، فساد اعتقادی است و از همه‌چیز خطرناک‌تر است که در تاریخ فراوان است و امثال سامری نمونه یک فساد اعتقادی است.

او بیان کرد: سامری یک جریان است و امروز هم سامری‌ها زیاد هستند و مفسدین اعتقادی همچون خوارج، غلات، کیسانیه، یمانی، عرفان حلقه، مجسمه، مشبهه، مرجعه و… نمونه‌هایی از مذاهب و اعتقادات فاسد و گمراه هستند.

رفیعی تأکید کرد: وای از روزی که اعتقاد جوان فاسد شود همانند عده‌ای که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست، این همان ترویج ابتذال است درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد.

استاد حوزه علمیه عنوان  کرد: سرچشمه دین قرآن و ائمه معصومین بوده و منشأ اعتقادات صحیح اهل‌بیت (ع) هستند چراکه تنها اهل‌بیت (ع) معصوم هستند.

رفیعی تأکید کرد: عقیده صحیح باید از سرچشمه یعنی امام و قرآن و پیامبر گرفته شود چراکه نبی خدا می‌دانست بعد از رحلتشان چقدر دکان‌های دین‌داری بازخواهد شد به همین خاطر کتاب خدا و اهل‌بیت (ع) را به یادگار گذاشتند تا امت دچار فساد و انحراف عقیدتی نشوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار