ترک اعتیاد با متادون چه عوارضی دارد؟

کارشناس مسئول درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده طولانی‌مدت از متادون عوارض جبران‌ناپذیری به‌ همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غفاریان کارشناس مسئول درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک‌های ترک اعتیاد در مسیر درمان افراد وابسته به مواد مخدر تلاش می‌کنند کیفیت و کمیت خدمات این کلینیک‌ها به‌صورت مستمر رصد و پایش شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او افزود: با شروع کرونا استفاده از داروی رمدسیویر را فقط در مراکز درمانی داشتیم و از مسئول مربوطه خواسته شده که شماره سریال دارو را ثبت کرده و به همراه پوکه آن تحویل دهد و توزیع این دارو در میان همراهیان بیماران نداشتیم تا جلوی سودجویی سوءاستفاده‌کنندگان گرفته شود.
 

بیشتربخوانید


کارشناس مسئول درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای دارو‌های مخدر هم تدبیری اندیشیده شده تا شماره سریال دارو همانند رمدسیویر ثبت شود و پوکه آن برگشت داده شود و برای داروی متادون نیز برنامه‌ریزی با همکاری معاونت غذاودارو داشته‌ایم تا جلوی سوءاستفاده سودجویان گرفته شود.

غفاریان در خصوص عوارض استفاده طولانی ‌مدت از قرص یا شربت متادون، بیان کرد: استفاده طولانی‌مدت از متادون عوارض جبران‌ناپذیری همچون افسردگی، اختلالات روانی، ضربان نامنظم قلب، پوسیدگی دندان‌ها، عدم اعتماد به نفس و کند یا متوقف شدن تنفس به دنبال دارد، متادون ماده‌ای به شدت اعتیادآور است و در کتب پزشکی از آن به عنوان شبه مخدر نیز نام برده می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار