کمک به بازگشت مصرف کنندگان مواد به زندگی

رئیس گروه پیشگیری از مصرف مواد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز گذری کاهش آسیب مواد مخدر برای کنترل آسیب‌های اجتماعی اعتیاد طی یک دهه گذشته در مناطق مختلف کشور ایجاد شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر فاطمه کبیری رئیس گروه پیشگیری از مصرف مواد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ مصرف کننده مواد در مراکز گذری کاهش آسیب مواد مخدر (DIC) تحت پوشش دانشگاه پذیرش و امداد رسانی می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون پنج مرکز گذری و یک مرکز سیار کاهش آسیب مواد مخدر (موبایل سنتر) در حاشیه کلانشهر مشهد و قوچان  دایر است.

رئیس گروه پیشگیری از مصرف مواد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با خدمات این مراکز بیان کرد: انجام تست‌های تشخیص سریع برای HIV، ارائه سرنگ و وسایل تزریق ایمن، درمان نگهدارنده با متادون برای معتادان پرخطر، توزیع غذای گرم، اجرای برنامه‌های آموزشی، پانسمان‌های ساده علامتی و شناسایی سل به صورت رایگان از جمله خدمات این مراکز است.

کبیری افزود: در این مراکز با رویکرد کاهش آسیب و در نظر گرفتن کرامت انسانی به مصرف کنندگان پر خطر مواد مخدر که از جامعه رانده شده و در بدترین وضعیت قرار دارند، کمک می‌شود تا با دریافت خدمات و آموزش‌های مربوطه به تدریج روش‌های پرخطر را کنار گذاشته و به دامان جامعه و خانواده برگردند.


انتهای پیام//آ. ح
 
 

فعالیت پنج مرکز گذری و یک مرکز سیار کاهش آسیب مواد مخدر در حاشیه کلانشهر مشهد و قوچان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار