رها سازی ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی کاشمر

۷۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۸۰ استخر ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  زهرا حسینی رابط محیط زیست و سلامت غذای مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی فرصتی برای استفاده بهینه از تاسیسات کشاورزی، کمک به اقتصاد و افزایش درآمد است و شهرستان کاشمر به دلیل داشتن  استخر‌های ذخیره آب کشاورزی از این ظرفیت برخوردار است.

او افزود: امسال ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی از گونه‌های کپور و آمور در استخر‌های کاشمر رها سازی شده اند. این کار موجب غنی شدن آب خروجی استخر شده و تاثیر مستقیمی در افزایش راندمان تولیدکمی و کیفی محصولات کشاورزی آبیاری شده با آب خروجی این استخر‌ها داشته و نتیجه این اقدام کاهش و مصرف بهینه کود در بخش کشاورزی بوده که از نظر زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

رابط محیط زیست و سلامت غذای مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی از طریق تولید و فروش ماهی و ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار، از جمله مزایای پرورش ماهی دراستخر‌های ذخیره آب کشاورزی است.

حسینی بیان کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی نه تنها مشکلی برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار ایجاد نمی‌کند بلکه موجب کاهش هزینه کشاورزی و افزایش سود اقتصادی کشاورز می‌شود. هزینه عمده در پرورش ماهی تامین غذای آن است.

او تصریح کرد:در پرورش کپورماهیان در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی می‌توان از پس مانده سفره خانوار و همچنین ضایعات غلات و علوفه موجود در مزرعه به عنوان غذا بهره برد و با هزینه کم ماهی تولید کرد. ماهی تولید شده مورد مصرف خانوار قرار گرفته و مازاد آن به عنوان کمک معیشتی برای روستائیان قابل فروش خواهد بود.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.