در آستانه هفته دفاع مقدس صورت می گیرد؛

آغاز به کار نخستین جشنواره فیلم کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نخستین جشنواره فیلم کرمان فردا یکشنبه و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کرمان، یکشنبه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۲۰ در فضای باز باغ موزه هرندی برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره به مدت سه روز تا چهارشنبه دوم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور محدود فیلم سازان و علاقه‌مندان با برنامه‌های متعدد و متنوع برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: بخش ویژه یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بخش مسابقه و بخش جنبی کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش در آمده طی برگزاری جشنواره برپا خواهد شد.

مجتبی دهقانی، دبیر تخصصی نخستین جشنواره فیلم کرمان گفت: برنامه‌های این جشنواره در دو محل تدارک دیده شده است.

او افزود: نمایش آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در بخش‌های مسابقه و جنبی در دو سانس صبح و عصر همراه با کارگاه ها و جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها در تالار اتاق بازرگانی کرمان واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

دهقانی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره، بزرگداشت روز ملی سینما، یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم اختتامیه جشنواره در طول چهار شب از ساعت ۲۰ در محل فضای باز باغ موزه هرندی، چهار راه طهماسب آباد ابتدای بلوار فردوسی برپا می‌شود.

دبیر تخصصی جشنواره در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تمهیدات اندیشیده شده، گفت: عطف به رعایت دستورالعمل‌های مندرج در موافقت نامه بهداشتی، دستورالعمل‌های متعددی برای حضور میهمانان، اهالی رسانه و فرهنگ و هنر تدارک دیده شده و اطلاع رسانی در این زمینه انجام گرفته است.

او تصریح کرد: بر این اساس لازم است مدعوین، قبل از ورود به مکان‌های برگزاری جشنواره در سامانه. salamat.gov.ir ثبت نام و هولوگرام مربوطه را دریافت کنند، ضمن اینکه تاکید شده به دلیل ظرفیت محدود از آوردن همراه خودداری شود.

دهقانی بیان داشت: علاوه بر این موارد، تاکید شده که از آوردن خردسالان به مکان‌های برگزاری خودداری شود و میهمانان و شرکت کنندگان در زمان ورود به مکان باغ موزه هرندی برای حضور در هر کدام از مراسم های چهار گانه افتتاحیه، بزرگداشت روز ملی سینما، یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی و اختتامیه جشنواره حتما کارت دعوت جشنواره را به همراه داشته باشند.

نیرو‌های هلال احمر و کارشناسان بهداشتی در ورودی محل‌های برگزاری مراسم جشنواره حضور دارند و تمهیدات بهداشتی لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار