برگزاری جشنواره فیلم با بخش ویژه سردار سلیمانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:مقدمات برپایی نخستین جشنواره فیلم کرمان در حال پیگیری است و با پیشنهاد شورای سیاستگذاری، بخش ویژه سردار سلیمانی به جشنواره اضافه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نخستین جلسه کمیته فرهنگ ترویج ایثار و شهادت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که طی امسال برگزار شد، به موضوع ایثار و فداکاری اقشار مختلف جامعه به ویژه فعالان نظام سلامت و جامعه پزشکی و پرستاری در زمینه ویروس کرونا اشاره کرد و آن را مصداق بارز ایثار اجتماعی دانست و گفت: نمونه مشخص و بارز ایثار اجتماعی را این روز‌ها و در دوران بحرانی کرونا شاهد هستیم. ایثارگری اقشار مختلف مردم، جامعه پزشکی و پرستاری، بسیجیان، روحانیت و عامه مردم نمود روشنی پیدا کرده است.

او افزود: نتیجه همدلی و مهربانی‌های آحاد جامعه این شده که امید بیشتر به آینده و آینده بهتر برای مردم کشورمان پس از غلبه بر کرونا فراهم شده است.

علیزاده بیان داشت: زندگی مردم ایران با رنگ و بوی ایثار و شهادت و از خودگذشتگی عجین شده است و ما این فرصت را در استان کرمان داشته ایم که طی سال‌های اخیر به برکت خون شهدا، برنامه‌های متعدد و متنوعی در این بخش برگزار کنیم.

او گفت: طی سال ۹۷ کنگره بزرگداشت ۶ هزارو ۵۰۰ شهید استان کرمان برگزار شد، برنامه و برنامه ریزی‌هایی مرتبط با آن در کمیته فرهنگی و هنری کنگره از سال ۹۶ آغاز شد و خوشبختانه همکاران ما در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جامعه فرهنگی و هنری استان نقش مهمی در سال ۹۷ در زمینه برپایی کنگره ایفا کردند.

علیزاده تصریح کرد: یادواره شهدای عشایر استان کرمان نیز برنامه مهمی بود که در سال ۹۸ در برپایی آن وظیفه‌ای بر عهده داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سال گذشته برای همه آزادیخواهان جهان، محور مقاومت، جهان اسلام و مردم ایران و به ویژه مردم استان کرمان با یک واقعه تلخ و ناگوار همراه بود. شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که به دست کوردلان آمریکایی صورت گرفت، نقطه عطف تازه‌ای در حوزه ایثار و شهادت بود.

علیزاده افزود: طی امسال نیز چند برنامه شاخص در این زمینه پیش رو داریم، بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یکی از عناوینی است که برای آن برنامه ریزی‌هایی در سطح ملی و استانی انجام شده است ضمن اینکه در همین سال یادواره سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را داریم که از همین ایام باید تلاش کنیم تولیدات فاخر و مناسب و باشکوهی برای این برنامه تدارک ببینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تصریح کرد: طی چند سال اخیر و در حوزه فرهنگ و هنر این فرصت نصیبمان شد تا در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت نقش هر چند اندکی با توجه به ظرفیت و اهمیت و جایگاه شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

علیزاده بر اهمیت لزوم توجه به برنامه ریزی‌هایی با محوریت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: مقدمات برپایی نخستین جشنواره فیلم کرمان هفته ها در حال پیگیری است و قرار بود که این جشنواره در خردادماه برگزار شود با پیشنهاد شورای سیاستگذاری، بخش ویژه سردار سلیمانی به جشنواره اضافه شد، این اتفاق ارزشمندی است که هنرمندان سینمایی استان آن را رقم می‌زنند و رایزنی‌ها در حال انجام است و انتظار داریم مشارکت سایر حوزه‌ها و دستگاه‌ها را در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار