رسانه صهیونیستی: رایزنی با سودان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل ادامه دارد

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که مقامات سودان و آمریکا طی نشستی در ابوظبی، در خصوص عادی‌سازی روابط خارطوم و تل‌آویو رایزنی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری والا، پس از اعلام خیانت بحرین و امارات به آرمان و مردم فلسطین، این‌بار مقامات آمریکایی، اماراتی و سودانی روز یک‌شنبه جلسه‌ای در ابوظبی برگزار خواهند کرد و طی آن در خصوص عادی‌سازی روابط دیپلماتیک سودان و رژیم صهیونیستی بحث خواهند کرد.

 این گزارش به نقل از مقامات سودانی می‌گوید که اگر آمریکا با درخواست‌های سودان برای کمک مالی موافقت کند، در مقابل سودان هم اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهد کرد و این موضوع را طی روزهای آتی اعلام می‌کند.

مقامات سودانی می‌گویند خارطوم برای عادی‌سازی ۳ خواسته اساسی دارد. تأمین گندم و سوخت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، دریافت وام ۲ میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد سودان و تعهد کمک مالی برای ۳ سال آینده از جمله ۳ شرط اعلام شده از سوی مقامات سودانی است.

علاوه بر این، سودان در تلاش است تا از لیست دولت‌های حامی تروریسم خارج شود. شرطی که پیش از این مایک پمپئو از عملی شدن آن ابراز تردید کرده بود. 

در این گزارش همچنین گفته شده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایجاد روابط بین تل‌آویو و خارطوم زمانی که هفته پیش در واشنگتن حضور داشت، بحث و تبادل نظر کرد.

امارات و بحرین طی اقدامی ننگین و خیانتی آشکار به آرمان‌های فلسطین ضمن حضور در نمایش انتخاباتی دونالد ترامپ در کاخ سفید، سند آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضاء کردند. گروه‌های مقاومت ضمن انتقاد شدید از اقدام این دو کشور عربی، تاکید کردند که منامه و ابوظبی از پشت به آرمان‌های فلسطین خنجر زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار