دفاع مقدس، زیباترین تابلوی ایثار برای جهانیان

ملت ایران به ویژه رزمندگان جهاد سازندگی و کشاورزی در حماسه تاریخی جنگ ایران و عراق، زیباترین تابلوی ایثار و فداکاری را برای جهانیان تداعی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود عبدالهی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: جنگ نابرابر هشت ساله علیه ملت ایران با رشادت رزمندگان و فرزندان این آب و خاک که به شکست دشمن تا دندان مسلح بعثی انجامید کارنامه‌ای درخشان در تاریخ ایران به ثبت رساند.

او افزود: دفاع هشت ساله مردم و رزمندگان این میهن علیه متجاوزان که یک امداد الهی بود باعث شد جوانان و نوجوانان با خون خود نهال نورس انقلاب را آبیاری کنند تا برای امروز مردم کشور خود امنیت و آزادی را به ارمغان آورند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: خاطرات جنگ تحمیلی روایتی تلخ و شیرین از ظلم، ایثار و پیروزی است که در اذهان مردم دنیا نقش بسته است.

عبدالهی بیان کرد: وجه تمایز جنگی که در دهه ۶۰ در ایران رخ داد با دیگر جنگ ها، سایه معنویت در کنار ایثارگری، رشادت و از خود گذشتگی بود که پس از سال‌های سال همچنان در روح و ذهن همه مردم ثبت و ضبط شده است.
بیشتربخوانید


او تصریح کرد: در مجموع برای فرماندهان و رزمندگان حاضر در جنگ عراق که هم اکنون نیز در قید حیات هستند این واقعه تاریخی هیچ گاه فراموش شدنی نیست، زیرا در کنار تمام رشادت ها، شهادت‌های ایثارگرانه بسیاری از همرزمان ما و مجروح شدن و اسارت آن‌ها فراموش نمی‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: با توجه به کمبود‌هایی که در آن زمان به علت نوپایی انقلاب اسلامی و همچنین کمک‌هایی که به دشمن بعثی از بیشتر کشور‌های اروپایی و پیشرفته می‌شد می‌توان گفت مقابله دلاورمردانه و پیروزی ایران بدون حتی از دست دادن یک وجب از این خاک اوج نوآوری و خلاقیت رزمندگان نوجوان و جوان هشت سال دفاع مقدس بود.

عبدالهی اظهار کرد: بیان این رشادت‌ها به نسل جوان جامعه می‌تواند علاوه بر ایجاد امید و افتخار برای آنها، هدفمندی و ساختارمندی مسیر زندگی آن‌ها را در آینده موجب شود، گرچه در گذشته دفاع از مرز و بوم وظیفه ملی و شرعی هر ایرانی بود در حال حاضر وظیفه مردان و زنان غیور جهاد کشاورزی در شرایط کنونی و تحریم‌های ظالمانه کشور‌های بیگانه وظیفه خود را تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی میداند.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.