معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت مطرح کرد؛

۵۰ درصد میدان‌های هیدروکربوری کشور در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد

محمودزاده گفت:امروز نزدیک ۵۰ درصد میدان‌های هیدروکربوری کشور در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد و این دستاورد بسیار قابل‌توجهی در حوزه تقویت رابطه صنعت نفت و دانشگاه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید محمدزاده، معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گازگفت:ایران بر اساس مستندات موجود در موسسات معتبر بین‌المللی در «تولید دانش» رتبه ۲۵ دنیا را دارد، اما در بعضی از معیار‌ها از جمله «نفوذ دانش» در رتبه مناسبی نیست. ما در تجاری‌سازی علم هنوز راه درازی پیش رو داریم.

محمدزاده افزود:کشور ما در حوزه منابع انسانی متخصص و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد.

معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت اضافه کرد:در ثبت پتنت و انتشار علمی می‌بینیم کشوری مانند چین در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و ما نیز باید در این مسیر بهتر حرکت کرده و تولید علم را به سمت تجاری‌سازی پیش بریم.

محمدزاده بیان کرد:در صنعت نفت حدود ۲۰ سال قبل تعداد نیروی متخصص قابل توجه نبود، اما با راه‌اندازی دانشکده‌های نفت در دانشگاه‌های برتر کشور، تربیت استادان و دانشجویان متخصص، تقویت زیست‌بوم‌فناوری و نوآوری، تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی نفت، این وضع بسیار بهبود یافته است.


بیشتر بخوانید


او افزود:امروز نزدیک ۵۰ درصد میدان‌های هیدروکربوری کشور در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد و این دستاورد بسیار قابل‌توجهی در حوزه تقویت رابطه صنعت نفت و دانشگاه است.

معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت ادامه داد:در نظام جامع پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی، راه‌های تقویت ارتباط صنعت نفت و دانشگاه به‌طور ساختارمند دیده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نفت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار