پیش بینی ۵۰۰ هزار تنی کشت برنج سفید در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت برنج امسال همانند پارسال ۵۰۰ هزار تن در استان پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طبق پیش بینی‌ها کشت برنج سفید امسال نیز معادل پارسال یعنی ۵۰۰ هزار تن خواهد بود که در استان برنج ۱۳ میلیون نفر را تأمین می‌کند.

او در جلسه هماهنگی برداشت برنج با بیان اینکه در خوزستان به دلیل کشت متراکم و کشت‌های متنوع در ۴ فصل سال، سهمیه سوخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تداخل برداشت محصولات تابستانه مانند برنج و ذرت و کشت‌های پاییزه نظیر گندم و کلزا که هر ۲ از محصولات استراتژیک هستند، نیاز کشاورزان استان به سوخت را نسبت به استان‌های دیگر که محصولات محدودتری کشت می‌کنند چندین برابر می‌کند.

امیری زاده با بیان اینکه ظرفیت خشک کن‌ها در استان ۶۰۰ هزار تن است که استفاده از آن باید برنامه ریزی شود تا دست دلالان نیز کوتاه گردد، بیان داشت: پیش از آغاز برداشت باید کارگروهی تشکیل شود تا کشت و برداشت برنج را به طور صحیح آنالیز کند و به موقع و هزینه تمام شده شلتوک برنامه ریزی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در کشت برنج استان وجود دارد سال آینده به صورت کشت قراردادی صورت گیرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.