ونزوئلا: اقدامات ارعاب‌آمیز آمریکا مانع ارتباط دوستانه با ایران نخواهد شد

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد علی‌رغم خط و نشان کشیدن‌های آمریکا، کاراکاس به تقویت روابط خود با ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه نیکلاس مادورو و جمهوری اسلامی ایران با محکومیت شدید دولت ونزوئلا همراه شد.

خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه در واکنش به تحریم‌های تازه آمریکا علیه مادورو و ایران در حساب توئیتریش آورد: ونزوئلا خصومت تازه آمریکا علیه جامعه جهانی را محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد که تحریم‌های یکجانبه علیه رئیس جمهور نیکلاس مادورو بخشی از کارزار مداوم تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران و کشور ماست.

دولت کاراکاس اعلام کرد اقدامات واشنگتن نشان داد که آمریکا هیچ احترامی برای سازمان ملل قائل نیست و تحریم‌های جدید بدون آنکه پایه و اساسی در قوانین بین المللی داشته باشند، وضع می‌شوند. دولت ونزوئلا تاکید کرد هیچ اقدام مرعوب کننده و متکبرانه از سوی دولت آمریکا، کاراکاس را از روابط دوستانه با تهران باز نخواهد داشت.

دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی متعارف ایران از جمله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اعلام خبر تحریم رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شد نزدیک به دوسال مقامات فاسد در تهران برای خنثی سازی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل با رژیم نامشروع ونزوئلا همکاری کردند. پمپئو گفت نیکلاس مادورو به دلیل تقویت روابط با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار