برداشت پنج هزار تن پسته از باغ های شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: پیش بینی می‌شود باغداران شهربابک از حدود ۱۳ هزار هکتار سطح زیرکشت بارور، پنج هزارتن پسته برداشت کنند.

غلامرضا منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: باغداران شهربابک برداشت محصول خود را از حدود ۱۳ هزار هکتار سطح زیرکشت بارور باغ‌های پسته از اوایل مهرماه شروع می‌کنند.

او افزود: با توجه به کم باری محصول  باغ ها، امسال میزان محصول پسته تولیدی از باغ‌های شهرستان ۵ هزار تن پیش بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

منگلی تصریح کرد: برای برداشت پسته از سطح یک هکتار ۱۵ نفر مشغول به کار می‌شوند.

او تأکید کرد: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا به بهره برداران و مالکان ترمینال‌های فرآوری و ضبط پسته توصیه می‌شود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محصولی با کیفیت و عاری از هرگونه آلودگی به بازار عرضه کنند.

منگلی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی آماده هرگونه همکاری با کشاورزان و ترمینال داران شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک بیان داشت: شیوع ویروس کرونا بازار صادرات پسته را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه باغداران هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی را جدی بگیرند، گفت: کشاورزان از کارگران شناخته شده و نگهبانان بومی استفاده کنند.

منگلی با اشاره به اینکه کشاورزان محصولات خود حتی المقدور در شب حمل نکنند، تاکید کرد: محصول خود را به افرادی که از آنان شناخت کافی دارند بفروشند.

انتهای پیام /‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار