خاطرات «عمرو موسی» در ایران منتشر شد

کتاب خاطرات «عمرو موسی» چهره سرشناس دیپلماتیک جهان عرب، به زبان فارسی منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب خاطرات «عمرو موسی» چهره سرشناس دیپلماتیک جهان عرب، به زبان فارسی منتشر شد.

عمرو موسی، وزیر خارجه پیشین مصر و دبیر کل سابق اتحادیه عرب در سال­های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ بود. او که در ایران دیپلماتی شناخته شده است، به گواهی بسیاری از صاحب­نظران، دیپلماتی کارکشته و سیاستمداری حاذق بوده و در طول چند دهه در دیپلماسی مصر و جهان حضور مؤثر داشته است. به همین دلیل وقتی کتاب حاضر را منتشر کرد، بلافاصله به کتابی پرفروش تبدیل شد؛ چرا که کلام درج شده در این کتاب به قلم کسی است که خود در ماجرا‌های بازگو شده تنها ناظر نبوده، بلکه در آن نقش ایفا کرده است.

حال برگردان فارسی این مجموعه خاطرات، به قلم خالد ابوبکر و با ترجمه سمیه رعیت، مترجم و روزنامه‌نگار سیاست خارجی، توسط انتشارات آرادمان و با اطلاع شخص عمرو موسی، منتشر شده است.

در این کتاب، عمرو موسی علاوه بر بیان زندگی شخصی خویش، تحولات مصر و نقش این کشور را در تحولات منطقه و کشور‌های جهان، به زبانی روشن و بیانی گیرا بازگو کرده است. او همچنین از نقش و تجربیات خود در سیاستگذاری­های داخلی و خارجی سخن به میان آورده که برای علاقه‌­مندان به امور سیاسی و تحولات دیپلماتیک چند دهه گذشته منطقه و جهان، قابل تامل بسیار است. ناگفته نماند که فراز‌هایی از اظهارات عمرو موسی در این کتاب، در کشور مصر، موافق و مخالفانی داشته است.

خاطرات عمرو موسی در ۴۱۰ صفحه، به‌بهای ۸۰ هزار تومان، با طرح جلدی از معصومه میرزایی، توسط انتشارات آرادمان به بازار نشر ایران عرضه شده است.

نسخه‌هایی از این کتاب نیز به دفتر حافظ منافع مصر در تهران تحویل داده شده است، تا به‌دست عمرو موسی برسد.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.