سازمان سیا: پوتین سعی در بی‌اعتبار کردن بایدن دارد

سازمان جاسوسی آمریکا، رئیس‌جمهور و مقامات بلندپایه روسیه را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری از طریق تضعیف نامزد دموکرات آن متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی، مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، بار دیگر نظریه ادعایی مداخله روسیه در انتخابات سوم نوامبر را پیش کشیدند.

در حالی که کمتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، مقامات سازمان سیا با استناد به ارزیابی‌های خود در ماه اوت مدعی شدند ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات ارشد روسیه احتمالا تلاشی را برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات سوم نوامبر صورت دهند.

در ادعای مقامات سازمان سیا آمده است مقامات عالی رتبه دولت روسیه تلاش خواهند کرد تا از طریق نشانه رفتن اعتبار نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مداخله و تاثیرگذاری خود را در این رویداد عملی کنند. در ارزیابی‌های مقامات سیا برمبنای اطلاعات طبقه بندی شده عنوان شد مقامات دولت پوتین این کار را با توسل به حربه‌های مختلف از جمله تشدید اختلافات پیش از انتخابات در آمریکا صورت دهند.

ان بی سی نیوز با استناد به گفته یک منبع مطلع گزارش داد در اولین سطر اسناد طبقه بندی شده دامن زدن به اختلافات عمومی پیش از انتخابات آمریکا در نوامبر یکی از شگرد‌های روس‌ها برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا به زیان بایدن عنوان شد.

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی مدعی شد هکر‌های دولتی روسیه مظنون هستند که به یک شرکت مشاوره‌ای که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کار می‌کرده، حمله کرده اند.

اخیرا کریستوفر ری، رئیس اف بی آی در جلسه استماع کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان امریکا گفت: ارزیابی‌های اطلاعاتی ما حاکی از تلاش مسکو برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری است. این کشور با اقدامات مخرب، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها می‌کوشد باعث تضعیف کارزار انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات شود.

در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تا دیگر کشور‌ها از چین تا روسیه و ایران را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر کند، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد این کشور خود در مداخله در انتخابات خارجی رکورددار است. در کتاب تازه‌ای تحت عنوان «دستکاری صندوق رای» به قلم یک استاد دانشگاه هنگ کنگ آمده است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم به این سو، آمریکا طلایه دار مداخله در انتخابات دیگر کشور‌ها بوده و دو برابر روسیه در انتخابات خارجی دخالت داشته است.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
هیچ وقت به روسیه اعتماد نمیشه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
روسا طرفدار ترامپن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار