در نظر گرفتن مسکن برای والدین شهدای بدون مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: والدین شهدا‌یی که مستاجر هستند می‌توانند از طرح ۱۵۰ واحدی ناحیه شهری مهرگان بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی استان گفت: والدین شهدا‌یی که  اگر مستاجر و از امکانات دولتی استفاده نکرده باشند می‌توانند از طرح ۱۵۰ واحدی ناحیه شهری مهرگان بهره‌مند شوند.

وی در ادامه درباره الحاق زمین‌های بالای اتوبان گفت: درباره این موضوع با استاندار گفتگو شده است و پیگیری می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: انبوه سازان باید ستاره دار شوند تا در صورت کم کاری ستاره هایش پس گرفته شود.

محمود زاده در نشست مشترک انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی قزوین گفت: شاخص ملی در صنعت ساختمان باید بر اساس نواحی مختلف در نظر گرفته شود تا چند سال دیگر به شاکله ساختمان برتر برسیم.

او اضافه کرد: شرایط زمین در اقدام ملی روشن است و سازنده دغدغه‌ای در این زمینه ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قیمت هر متر مربع زمین در برخی از استان‌ها ۴ میلیون تومان است که از آن استقبال شده است.

محمود زاده افزود: اگر زمین‌هایی در شهر قزوین وجود دارد که می‌تواند در اختیار قشر ضعیف قرار بگیرد مانند اوقاف از آن‌ها استقبال می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ کدام از چهار رکن ساختمان در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست، نبود بستر سرمایه گذاری صحیح را یکی از مشکلات موجود در این زمینه بیان کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: باید در صنعت ساختمان در برخی از ضوابط تجدید نظر و شاخص‌های علمی و فنی را رعایت کرد.
او اضافه کرد: در حال گرفتن مجوزی برای مرکز اسناد و موزه معماری هستیم.

حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید استان هم در این نشست خواستار الحاق زمین‌های بالای اتوبان شد و گفت: زیبنده نیست خانواده شهدا مستاجر باشند.

برگزاری جشنواره ساختمان برتر تا چند ماه دیگر

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان هم در این نشست از برگزاری سومین جشنواره ساختمان برتر تا دو ماه دیگر خبر داد.

عبدالرزاقی گفت: در حال حاضر تعداد ساختمان‌های با نما‌های رومی کمتر شده است و برخی از سازندگان مسکن در احداث بنا سلیقه مردم را به نظر کارشناسان ترجیح می‌دهند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گفت: برای کیفی سازی ساختمان‌ها مصوب شده است که طرح ها‌ی بیش از ۱۰ واحد از طریق انبوه سازان اجرا شود.

مبارک قدم افزود: بنیاد مسکن آمادگی این دارد طرح اقدام ملی مسکن را شروع کند.

او اضافه کرد: کسانی که صلاحیت لازم انبوه سازی را دارند می‌توانند در فراخوان اجرای طرح شرکت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم در این نشست گفت: یکی از اهداف جشنواره ساختمان برتر معرفی ساختمان‌ها از نظر شاخص‌های کیفی است.

سید کاظم مجابی افزود: بانک اطلاعاتی ساختمان راه اندازی شده است، اما عوامل قیمت گذاری هیچ تخصصی ندارند و معمولا مشاوران املاک هستند که در این زمینه باید به دنبال افراد کارشناس بود.

او با بیان اینکه لازم است که دبیرخانه ساختمان برتر تشکیل شود، گفت: در استان از ۱۱ هزار عضو نظام مهندسی، ۵ هزار مهندس دارای صلاحیت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.