مسعود یونسیان:

باید همزیستی با کووید ۱۹ را بیاموزیم

متخصص اپیدمیولوژی گفت: موج‌های دیگری از شیوع ویروس کرونا را کل جهان تجربه خواهد کرد و ما باید همزیستی با کووید ۱۹ را بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی در خصوص موج سوم کرونا، اظهار کرد: واقعیت این است که موج‌های دیگری را کل جهان تجربه خواهد کرد و ما باید هم‌زیستی با ویروس کووید ۱۹ را تا زمانی که به یک پیشگیری موثر و مطمئن و طولانی مدت دسترسی پیدا کنیم، پیشه خود قرار دهیم. 

او ادامه داد: ویروس یک موجود بدون شعور است و رفتار ماست که شدت ابتلا به آن را تغییر می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای غلبه بر این بیماری باید رفتارمان را اصلاح کنیم این تغییر باید به صورت جامع انجام شود و محدودیت ها بازگردد.

يونسيان با اشاره به اینکه فقط دولت یا فقط مردم به تنهایی نمی‌توانند حل کننده آسیب‌های کرونا باشند، گفت: دولت باید یکسری محدودیت‌ها را به صورت هدفمند اجرایی کند. تعطیل کردن کل استان یا یک شهرستان معنای خاصی ندارد و شدنی نیست، چرا که ما نیاز به شناسایی کانون‌های شیوع و محدود کردن آن ها داریم.

او با بیان اینکه برای مقابله با کرونا باید به صورت جامع، موضوع مورد نظر را مورد بررسی قرار دهیم، ادامه داد: از ماسک انتظار معجزه نداشته باشید و بنا به گفته سازمان جهانی بهداشت، باید یک بسته ترکیبی در مقابله با کرونا مهیا شود‌. ما حدود ۳۰ برابر مبتلایان، باید از افراد مشکوک تست کرونا بگیریم و در این راستا تمام آزمایشگاه باید در خدمت وزارت بهداشت قرار بگیرند.

او گفت: ما در ناوگان زمینی و ناوگان هوایی، فاصله گذاری چندانی نمی‌بینیم، در هواپیماها و تاکسی و اتوبوس بین شهری هیچکس یکی در میان فاصله ندارد.

او در پایان یادآور شد: بسته مبارزه با کرونا باید یک بسته جامع باشد و تمام کشورهایی که موفق به کنترل کرونا شدند، کشورهایی بودند که توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت را به صورت کامل رعایت کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار