بانک‌های بوشهر در زمینه توسعه اشتغال بیشتر همکاری کنند

معاون استاندار بوشهر گفت: ضرورت دارد که بانک‌ها در حوزه‌های مربوط به اشتغال و رونق تولید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کارآفرینی باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها رضایت بخش نیست، بیان کرد: با توجه به گزارش‌هایی که برای بانک‌ها فرستاده شده است، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق پست بانک و ۲۵۰ میلیون تومان هم از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و بانک کشاورزی نیز اعلام کرده که اعتبارات مربوط جذب نشده است.

او عنوان کرد: در برخی مواقع دستگاه‌های اجرایی پیگیری لازم را انجام نمی‌دهند و معتقدم که اول دستگاه اجرایی مقصر است و بعد از آن دبیرخانه و در نهایت نیز بانک ها، چرا که دستگاه اجرایی وظیفه دارد موارد مربوط را پیگیری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: ضرورت دارد که بانک‌ها در حوزه‌های مربوط به اشتغال و رونق تولید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کارآفرینی باشیم.

زرین فر، از مجموعه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر به سبب تلاش و همکاری خوب با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر کرد و گفت: تنها درصدد اجرای طرح نباشیم و سعی شود برای طرح‌های اساسی همچون طرح توسعه مشاغل خانگی، به شکل اساسی وقت گذاشته شود تا در سال‌های بعد شاهد توسعه این طرح‌ها و حمایت از تعداد بیشتری در حوزه اشتغال و توانمندی باشیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بوشهر هم با تشریح جزئیات طرح توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: این طرح در سه بخش «شناسایی فرصت‌ها و زمینه ها»، «توانمندسازی و شبکه سازی» و «اتصال به بازار» اجرا می‌شود و همچنین رسته فعالیت‌ها در استان مشخص شده است.

حمید رضا پناه افزود: در کشور ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند و سهم استان بوشهر ۱۵۰۰ نفر است که با همکاری جهاد دانشگاهی و تیم اشتغال این نهاد اجرا می‌شود.

او گفت: مراحل توانمندسازی، شبکه سازی و اتصال به بازار نقش‌های اصلی را در روند اجرای طرح بر عهده دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.