دیپلمات آمریکایی: حضور نظامی ما در عراق برای مقابله با نفوذ ایران است

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادعایی بی‌اساس علت حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در عراق را «مقابله با نفوذ ایران» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه آمریکا در توجیه حضور نظامیان کشورش در خاک عراق، آن را اقدامی بازدارنده در مقابل ایران و حزب الله لبنان توصیف کرد.

دیوید هیل با طرح ادعای سخیف درباره جمهوری اسلامی ایران گروه‌های نیابتی مورد حمایت ایران را عامل بی ثباتی و گسترش تروریسم در منطقه دانست و گفت: تا زمانی که شاهد تغییر رفتار ایران نباشیم، واشنگتن به سیاست تحریمی خود علیه این کشور ادامه می‌دهد.

هیل کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس را متحدان مهم واشنگتن در جنگ علیه تروریسم و مقابله با نفوذ ایران دانست.

این مقام آمریکایی ضمن اتهام زنی به حزب الله لبنان مدعی شد ایران میلیون‌ها دلار صرف حمایت و پشتیبانی از این جنبش کرده است. هیل اذعان کرد واشنگتن که در پی تفرقه‌افکنی در لبنان است، در چارچوب راهبرد مقابله با حزب الله از ارتش این کشور حمایت می‌کند. این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما کماکان به تشویق شرکای منطقه‌ای و بین المللی خود برای تروریستی اعلام کردن حزب الله ادامه می‌دهیم.

دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی شد گروه‌های مورد حمایت ایران در درازمدت تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در عراق محسوب می‌شوند. هیل هدف از حضور نظامی آمریکا در خاک عراق را مقابله با گسترش نفوذ ایران و نابودی داعش عنوان کرد.

آمریکا در حالی ایران را به اقدامات بی ثبات کننده در خاورمیانه متهم می‌کند، که خود بانی اصلی جنگ‌های خونبار و طولانی مدت در منطقه است. دولت‌های مختلف آمریکا هر کدام با طرح دستاویزی برای گسترش نفوذ خود در خاورمیانه و دست درازی و چپاول کشور‌های منطقه، جنگی خانمان سوز را افغانستان گرفته تا عراق و سوریه و یمن به راه انداخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار