شناسایی ۳۵ هزار ایثارگر واجد شرایط برای دریافت زمین و مسکن در فارس

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: ۳۵ هزار ایثارگر واجد شرایط برای دریافت زمین و مسکن در استان فارس شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در جلسه بررسی مشکلات پیش روی عملیاتی شدن تفاهم نامه تأمین زمین و مسکن برای ایثارگران، بیان کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت راه و شهر سازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به امضا رسیده است، مقرر شد تا زمین و مسکن در اختیار ایثارگران واجد شرایط قرار بگیرد.

او، با  اشاره به اینکه استان فارس بیش از ۲۷۰ هزار ایثارگر دارد، تصریح کرد: همسر و فرزند شهید بدون هر گونه مسکن، جانبازان ۲۵ درصد به بالا بدون هر گونه مسکن و آزادگان به تناسب سال از شرایط دریافت زمین و مسکن در این تفاهم نامه است.

راهی، ادامه داد: شناسایی افراد واجد شرایط، تامین زمین، مشخص شدن نحوه تامین مالی و ساز و کار اجرایی این طرح از مواردی بود که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از واگذاری زمین به ایثارگران واجد شرایط، تسهیلات یکصد و ۶۰ میلیون تومانی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، ضمن اینکه هزینه‌های همه انشعابات برای ایثارگران رایگان است.

او، با بیان اینکه در اختیار گذاشتن زمین با دو اولویت انجام می‌شود، افزود: حدود پنج هزار ایثارگر که تاکنون هیچ خدمت در حوزه مسکن به آن‌ها داده نشده است، در اولویت اول قرار دارند که تمام تلاش این است در کوتاه ترین زمان ممکن این زمین‌ها در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی کشاورز
۱۵:۳۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
باسلام فقط خاستم بگم خدارحمت کنه شهدا،،
آخرین اخبار