کرمان، مقصد گردشگری مذهبی

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: با توجه به وجود مزار سردار شهید سلیمانی در استان، کرمان ظرفیت مقصد گردشگری مذهبی را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، صبح امروز در آیین تجدید میثاق فعالان گردشگری استان کرمان با سردار شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، گفت: با توجه به وجود مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان، کرمان ظرفیت مقصد گردشگری مذهبی را دارد.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی در استان کرمان، تابع ستاد ترویج مکتب حاج قاسم است، بیان کرد: مدیران برای حضور گردشگران مذهبی در این استان با یکدیگر همکاری کنند.

فعالی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با توجه به شیوع ویروس کرونا دچار بحران شده است، بیان کرد: امروز نمی‌توانیم گردشگری را در سبد خانوار خانواده‌ها ببینیم و گردشگری در استان کرمان نیاز به مهندسی جدید دارد و تفکر سنتی جوابگوی این صنعت نیست.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا درس‌های زیادی به ما داده است و باید در حوزه گردشگری تحول ایجاد شود، افزود: استفاده نکردن از فرصت‌ها، ما را به عقب می‌برد؛ بنابراین باید با ایده‌های نو و خلاق فعالیت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: میراث فرهنگی یک سازمان فرابخشی است و ما باید متناسب با شرایط با همکاری تمام دستگاه‌ها حرکت کنیم.

او با اشاره به اینکه واحد‌های اقامتی این استان با رعایت دقیق  شیوه نامه های بهداشتی به ارائه خدمات می‌پردازند، افزود: استان کرمان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند هر گردشگری را به سوی خود جذب کند.

فعالی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای مراکز اقامتی با درجه‌های مختلف است، گفت: استان کرمان در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی پیشرو است و در حال حاضر زیرساخت‌های موجود برای حضور گردشگران کافی نیست. 

او با اشاره به اینکه باید از منابع دولتی و غیردولتی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استفاده شود، بیان داشت: برای واگذاری زمین برای احداث هتل در استان کرمان مشکلی نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه برای احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در استان پیشنهاد‌هایی شده است، گفت: در طول امسال، چهار هتل در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد که دو هتل آن در دهه فجر شروع به فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد:  هتل کپری منوجان و شهداد نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار