با حضور حجت الاسلام تقوی؛

سومین نشست کمیسیون نقشه راه دولت سیزدهم برگزار شد

سومین نشست کمیسیون تلفیق برنامه و نقشه راه دولت سیزدهم با حضور برخی از چهره‌های سیاسی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین نشست کمیسیون تلفیق برنامه و نقشه راه دولت سیزدهم موسوم به دولت مردمی و تحول گرا با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و رئیس مجمع نمایندگان تهران و محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران برگزار شد.

در این نشست سه ساعته، روسای کمیته‌های سیاست خارجی و داخلی، امور زیر بنایی، بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش و آموزش عالی، تامین اجتماعی و صنعت گزارش عملکرد چند ماهه خود را ارائه کردند. الویت دهی به تشخیص درست برای حل مشکلات کشور، داشتن نگاه محوری به سلامت مردم و اصلاح ساختار‌های ناکارآمد دولتی از جمله موضوعات برجسته مطرح شده توسط اعضا، در این نشست بود.

محمد ناظمی اردکانی ضمن تشکر از کارگروه‌های ۲۲ گانه با اشاره به شرایط کنونی کشور افزود: برنامه دولت سیزدهم باید به نحوی تدوین شود که ظرفیت‌های بالقوه کشور با دست توانای جوانان بالفعل شود. این اقدام مهم در صورتی در عمل اتفاق خواهد افتاد که قوای سه گانه همگرا باشند تا بتوانند با تقویت قوای ملی برای غلبه بر معضلات کنار هم بایستند و آبروی خود را برای اسلام، نظام و انقلاب هزینه کنند.

وزیر اسبق تعاون ادامه داد: در شرایطی که دشمن تمام ظرفیت‌های خود را برای صدمه زدن به ایران اسلامی به میدان آورده، رفتار‌هایی که باعث برانگیختن حس لجاجت در مسئولین شود برای کشور تهدیدی جدی است. امروز این موضوع یک واقعیت است که هم افزایی در کشور به ندرت اتفاق می‌افتد. ریشه یابی این موضوع حاکی از رفتار‌های خودمحور و عدم وجود گذشت در مسئولین اجرایی است.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین تقوی در رابطه با ویژگی‌های اعضای دولت مردمی و تحول گرا به بیان نکاتی پرداخت.

وی تبعیت از سیره و منش اهل بیت در مواجهه با مردم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مناصب حکومتی در جمهوری اسلامی ریشه در مجاهدت‌های مردم در ۴ دهه گذشته دارد. به واقع اگر مسئولین بدانند، که در دوران جنگ رزمندگان اسلام چه مجاهدت‌ها کرده اند و آزادگان ما چه رنج‌هایی را به جان خریدند تا جمهوری اسلامی امروز در سطح جهانی نقش آفرینی کند، درگیر و دار و گرفتار این مناصب نمی‌بودند و روز و شب برای خدمت به مردم تلاش می‌کردند.

وی با تقدیر از ابتکار جامعه اسلامی مدیران در تدوین برنامه، ادامه داد: تدوین برنامه کار بسیار پسندیده‌ای است و من پیشنهاد می‌کنم این برنامه با محوریت یکی از مشکلات کشور نظیر اقتصاد، سلامت و یاجمعیت با رویکرد اصولگرایی مورد جمع بندی قرار گیرد.

با اتمام کار کمیته‌ها برنامه دولت مردمی و تحول گرا در حال طی مراحل نهایی است و در آینده نزدیک این برنامه و نقشه راه عملیاتی، منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار