درنشست محیط زیست و انجمن کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان عنوان شد؛

تأکید بر اقتصاد دوار با رویکرد اکولوژی صنعتی و درآمد زایی کشتارگاه‌ها در خراسان رضوی

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سیاست اقتصاد دوار با رویکرد اکولوژی صنعتی، امتیاز اقتصادی برای واحد‌های صنعتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عرفانی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سیاست‌های اقتصاد دوار با رویکرد اکولوژی صنعتی که پسماند خروجی یک واحد را به ورودی یک واحد دیگر مبدل می‌سازد یک امتیاز اقتصادی برای تمام واحد‌های صنعتی است که پیاده سازی آن در صنایع مختلف نتایج مطلوبی را به بار آورده است.

او با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های محیط زیستی هزینه گذاری نیست و به نوعی برگشت سرمایه را در واحد‌های صنعتی به همراه داشته است افزود: رعایت دقیق ضوابط اجرایی و دستورالعمل‌های محیط زیست یک الزام قانونی است و برای تسهیل گری و حمایت از صاحبان این صنعت باید با تأکید بر درآمد‌های جانبی، پیگیری موضوع را درمبادی مرتبط تسریع کرد.

بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های اقتصادی واحد‌های صنعت کشتارگاه طیور خراسان رضوی ادامه داد: تبیین چالش‌های حوزه کشتارگاه‌های صنعتی نیز لازم است در کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

عرفانی همچنین به تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری به عنوان حمایت از طرح درآمد زایی کشتارگاه‌های طیور خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: درآمد‌های جانبی کشتارگاه‌های استان در زمینه‌های دارویی، غذایی و حتی کشاورزی را می‌توان از طریق ستاد تسهیل و کارگروه امور کشتارگاه‌های استان مورد پیگیری قرار داد.

او همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های موجود در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان و نیز پارک علم و فناوری را از جمله راهکار‌های تقلیل چالش‌های پیش روی صاحبان کشتارگاه‌های صنعتی دانست و تصریح کرد:درصورت تمایل اعضای انجمن کشتارگاه‌های طیور استان، پیگیری لازم برای بهره مندی از حمایت‌های شرکت‌های دانش بنیان و دیگر مبادی مرتبط انجام خواهد شد.


انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.