اقامتگاه‌های گردشگری "گل بی بی" و "قصبه شهر" به جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی افزوده شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: اقامتگاه‌های بومگردی "گل بی بی" و "قصبه شهر" در گناباد با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال به جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی افزوده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲ اقامتگاه بومگردی در گناباد گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، تمامی پرواز‌های خارجی، متوقف و پرواز از سایر شهر‌ها و استان‌ها به مقصد مشهد هم محدود شده و همین امر باعث کاهش سفر مسافران و گردشگران و اقامت در واحد‌های اقامتی و گردشگری شد.

او با بیان اینکه مشهد با برخورداری نیمی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های کشور به عنوان قطب گردشگری کشور است، افزود: تا کنون ۵۱۰ میلیارد ریال به آسیب دیدگان بخش گردشگری در خراسان رضوی پرداخت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع سه هزار میلیارد ریال تسهیلات که برای پرداخت به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش گردشگری خراسان رضوی در نظر گرفته شده است، تاکنون برای پرداخت یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال در بانک‌ها پرونده تشکیل شده است.

بیدخوری بیان کرد: به ازای هر نفر شاغل بیمه شده در اماکن گردشگری و اقامتی خراسان رضوی، ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۲ درصد و به شاغلین بیمه نشده نیز ۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

او با اشاره به جاذبه‌های خاص شهرستان گناباد، تصریح کرد: غذا‌های سنتی یکی از ظرفیت‌های این شهرستان در بخش گردشگری است که به نحو مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به قابلیت‌های مناطق روستایی استان خراسان رضوی از جمله غذا‌های سنتی و اقامتگاه‌های بومگردی، استفاده مناسب از آن‌ها می‌تواند گام موثری در جهت توسعه و رونق اقتصادی استان باشد.

در این مراسم اقامتگاه‌های بومگردی "گل بی بی" و "قصبه شهر" در شهر بیدخت و روستای بهاباد شهرستان گناباد به بهره‌برداری رسید که برای راه‌اندازی آن‌ها در مجموع هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.