مدیر عامل شرکت ملی نفتکش:

هیچ کس نمی‌تواند خدشه‌ای به صادرات و واردات کشور وارد کند

کاپیتان سردشت گفت: تجارت آزاد حق مسلم ماست و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاپیتان سردشت مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه در دوران تحریم‌ها و با وجود مشکلات بسیار زیاد در حوزه دریانوردی توانسته‌ایم واردات و صادرات به کشور را با قدرت و به صورت کامل انجام دهیم گفت: جای بسیاری از شهدای شرکت ملی نفتکش خالی است چرا که آن‌ها با جانفشانی‌های بسیار زیاد اقدامات موثری را در این بخش انجام دادند.

سردشتی با بیان اینکه در تحریم‌های گذشته و جدید همچنان توانسته‌ایم با قدرت اقدام به صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی کنیم که با این اقدام کمک بسیار بزرگی به کشور شده است گفت: برخی از اطلاعات و اقدامات شرکت ملی نفتکش را نمی‌توان بازگو کرد، اما ما توانستیم به اهداف بزرگی در دوران تحریم‌ها دست یابیم.


بیشتر بخوانید


سردشتی اظهار کرد: مشکلات بسیار زیادی در این بخش وجود دارد که نمی‌شود به خاطر تحریم‌ها در مورد این مسائل صحبت کنیم، اما شرکت ملی نفتکش با وجود مشکلات تحریم‌ها توانست بزرگترین محموله‌های حوزه نفتی را جا به جا کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش یادآور شد: ما ۵۰ فروند کشتی غول پیکر، با ۷۰ فروند کشتی و همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ پرسنل داریم و در دو سال گذشته اقدامات بسیار موثری را در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی به نمایش گذاشته‌ایم.

او توضیح داد: در دو سال گذشته تمامی تعمیرات ادواری کشتی‌ها را در داخل کشور انجام داده‌ایم که بزرگترین و بارزترین آن تعمیر کشتی ۳ هزار تنی بوده است که توانستیم با کمک مهندسان  و متخصصان داخلی آن را انجام دهیم و برنامه ما تا پایان سال آن است که ۱۰ فروند کشتی دیگر را تعمیر کنیم.

سردشتی اضافه کرد: امروز ۱۰۰ درصد از پرسنل‌های ما از دانش آموختگان داخلی هستند و هیچ نیروی خارجی نداریم و سه هزار پرسنل شرکت‌های ملی نفتکش تماماً ایرانی هستند و در حال حاضر مشکل تأمین نیرو برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: با ۵ فروند کشتی گسترده اقدام به صادرات فرآورده‌های نفتی به ونزوئلا  کردیم و این حق مسلم ما بود و به نوعی تجارت آزاد در حوزه دریانوردی محسوب می‌شد و هیچ کس حق نداشت که مانع اهداف ما برای رسیدن به صادرات این فرآورده‌های نفتی شود.

او توضیح داد: اجازه نداده‌ایم که خدشه‌ای به این بخش وارد شود و اعزام کشتی‌ها در آن دوره به صورت کامل انجام شد به طوری که مقام معظم رهبری پیام خسته نباشید به دریانوردان ما دادند و اعلام کردند که این اقدام یک کار جهادی بود که باعث سرافرازی ما شد.

او ادامه داد: کار‌های دیگری هم صرفاً در حوزه صادرات بنزین به ونزوئلا انجام می‌شود و این صادارت یک کاری عادی محسوب می‌شود، اما با توجه به مشکلاتی که برای ما ایجاد شده، سبب قدرت نمایی و اقتدار  ما شد و باعث شد تا تحریم‌ها را خنثی کنیم.

او افزود: صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد، ولی این امر قدرت ناوگان ملی و تحریم شکنی را نشان داد.

تجارت آزاد حق ایران است

سردشتی با اشاره به اینکه تجارت آزاد حق مسلم ماست و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد گفت: مشکلات تامین سوخت کم سولفور را توانسته‌ایم با همکاری شرکت نفت و پالایشگاه اراک حل کنیم و ما هم اکنون هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت نداریم.

او تصریح کرد: اقدامات دیگر شرکت ملی نفتکش جذب ۵۰۰ نیروی دانشجوی آزاد است که در دانشگاه دریایی تحصیل کرده بودند و مشکل کارآموزی را داشتند و ما توانستیم این موضوع را حل کنیم.

او اظهار کرد: کشتیرانی‌ها در کنار بخش خصوصی فعالیت بسیار موثری انجام می‌دهند و ما توانسته‌ایم در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی و کمک به بخش خصوصی اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهیم.

او یادآور شد: بخش خصوصی در حوزه صادرات و صادرات فرآورده‌های نفتی بسیار خوب درخشیده و امیدواریم شرکت ملی نفتکش در کنار بخش خصوصی بتواند اقدامات بسیار موثری را انجام دهد.

سردشتی با اشاره به اینکه همزمان با شروع تحریم‌ها، شرکت ملی نفتکش و وزارت نفت نوک اول پیکان تحریم‌ها بودند ادامه داد: شرکت نفتکش با توجه به اهمیت و داشتن ناوگان ملی همواره مورد تحریم‌ها بوده و این نشان دهنده اهمیت ناوگان ملی است.

او افزود: ما نباید در حوزه کشتی‌ها به کشور‌های خارجی وابسته باشیم چرا که همزمان با تحریم‌ها کل کشور‌های خارجی ورودشان به آب‌های ایران را ممنوع می‌کنند بنابراین ما نیاز داریم که با همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌ها بتوانیم اقتدار بهتری را در این بخش تجربه کنیم.

او افزود سال‌های آینده ناوگان شرکت باید نوسازی شود چرا که هم اکنون میانگین سن ناوگان ما به ۱۶ سال رسیده و این زیاد شدن سن ناوگان در آینده باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی می‌شود و ما امیدواریم بعد از تحریم‌ها بتوانیم ناوگان خود را نوسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اضافه کرد: امیدواریم پس از پایان تحریم‌ها این عقب‌ماندگی در حوزه تأمین ناوگان را جبران کنیم.

او تصریح کرد: نیاز ما به آموزش در حوزه دریایی بیشتر است چرا که آمار‌ها نشان داده که در دو سال گذشته  ورود نیرو‌های دریایی بیشتر شده است.

سردشتی تصریح کرد: بخش خصوصی به خاطر مشکل تحریم‌ نتوانست نیرو‌های خود را جذب کند بنابراین با افزایش نیرو‌های آموزش دیده امیدواریم بتوانیم ضعف این ناوگان  را جبران کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۰۷:۳۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اره این کشور مشکل صادرات و واردات نداره.
اینجام مریخه
آخرین اخبار