رئیسی گفت: همواره به طب سنتی به عنوان یک طب مکمل و جدا در کنار طب مدرن نگاه می‌کنیم، همچنین به هیچ وجه با خرافه‌گویی موافق نیستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در نشست تبیین سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در زمینه حمایت از طب سنتی و مکمل از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: طب سنتی و ایرانی ارتباط تنگاتنگی با سلامت کشور دارد که قرار است در این برنامه به صورت اجمالی و کامل بررسی شود .

او افزود: تاریخچه طب سنتی در سطح دنیا بسیار دیرینه و موفق بوده است. در راس همه ابن سینا یکی از بنیان‌گذاران این طب بوده که باعث افتخار همه است که توانسته علم خود را به دنیا عرضه کند.

رئیسی تصریح کرد: ما همواره به طب سنتی به عنوان یک طب مکمل و جدا در کنار طب مدرن نگاه می‌کنیم، همچنین به هیچ وجه با خرافه‌گویی و اقدامات غیرعینی موافق نیستیم.

او گفت: همه ما باید به تمام علوم که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفتند و توانسته اند به سلامت بشریت کمک کنند، احترام بگذاریم.

رئیسی بیان کرد: ایران دارای یک شبکه بزرگ سلامت ۴۰ ساله است که توانسته تمام روستا‌ها و شهر‌های حاشیه‌های کم جمعیت حدود زیر ۲۰ هزار نفر را به خوبی پوشش دهد.

او تصریح کرد: بیماری کرونا و بیماری‌های غیرواگیردار به ما یاد دادند که ما همواره باید سبک زندگیمان را تغییر داده و همیشه در حال ارتقا در شبکه سلامت باشیم. اولین نگاه ما به طب سنتی این است که در شبکه کشوری بتوانیم سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

رئیسی در پایان گفت: امیدوارم که این طور برنامه‌ها بتواند راه کمک کننده‌ای برای ادامه مسیر برای تمام کشور‌ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار