درخت سرو واقع در امامزاده سید حمزه جاذبه‌ای ارزشمند، اما دیده نشده در کاشمر

درخت سرو ۷۰۰ ساله واقع در امامزاده سید حمزه، کهنسال‌ترین موجود زنده و جاذبه‌ای ارزشمند در کاشمر است که ناشناخته باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا یوسفی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کاشمر گفت:درخت سرو واقع در امامزاده سید حمزه کاشمر با هفتصد سال قدمت یکی از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی منطقه است که در فهرست میراث ملی ثبت شده است.
 
او افزود: این درخت ۷۰۰ ساله میتواند به عنوان قطب گردشگری معرفی شود، اما ناشناخته باقی مانده، زیرا مسئولان تاکنون هیچ اقدامی دراین راستا انجام نداده اند تا جایی که در هیچ یک از تابلو‌های شهری به محل این سرو اشاره نشده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کاشمر ادامه داد:این سرو کهنسال با عمر تقریبی هفت قرن پیرترین موجود زنده شهرستان کاشمر است که قطر تنه‌ی آن حدود دو متر بلندا یا همان ارتفاع آن بین ۱۵ تا ۱۷ متر برآورد شده است.

یوسفی  بیان کرد:درختان کهنسال در واقع تاریخ زنده و قابل مطالعه وبررسی هستند. این درخت در  زندگی طولانی حدود هفت قرن شاهد تحولات طبیعی و تنش‌های محیطی بوده که به عنوان مواریث ارزشمند طبیعی و یک ثروت طبیعی برای شهرستان بشمار می‌آید.

او تصریح کرد:صنعت گردشگری یک شهر از جمله عوامل بسیار مهم در توسعه وپیشرفت اقتصادی آن شهر بشمار می‌رود، اما این درخت کهنسال که میتواند برترین جاذبه گردشگری باشد در بین مردم ناشناخته باقی مانده است.

 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کاشمر به ضرورت حفظ و حراست این مواریث ارجمند ملی اشاره و تأکید کرد :این درخت دیرینه سال، نماد ماندگاری و بقای شهرستان کاشمر است. باید در حفظ و معرفی آن به عنوان پررنگترین جاذبه و قطب گردشگری در شهرستان با فراهم کردن امکانات رفاهی درجهت جلب رضایت گردشگران در این محل کوشا باشیم.

انتهای پیام//ف. آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار