ارمنستان: ترکیه جنگنده سوخوی ما را سرنگون کرد/ آنکارا: تکذیب می‌کنیم

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخوی ارتش این کشور خبر داد که رسانه های ترکیه آن را تکذیب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرتسرون هوانیسیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو -۲۵ ارمنستان امروز سه شنبه توسط یک اف -۳۵  ارتش ترکیه سرنگون شده است.

هوانیسیان، ترکیه را مقصر "اقدام تجاوز مستقیم علیه ارمنستان" می‌داند. او همچنین خاطرنشان کرد که در این حادثه یک خلبان ارمنی کشته شده است.

این در حالی است که نشریه دیلی صباح چنین گزارشی را تکذیب کرد و به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کرد اخبار مربوط به سرنگونی جنگنده سوخو-۲۵ ارمنستان توسط جنگنده ترکیه حقیقت ندارد.

در همین حال، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز سه شنبه خبر سرنگونی یک جنگنده سوخو-۲۵ توسط ترکیه را در خاک ارمنستان تکذیب کرده بود.

پیش از این، آنکارا اعلام کرده بود که از آذربایجان در درگیری‌ها بر سر مسئله قره باغ با ارمنستان حمایت خواهد کرد. در همین حال، روسیه اظهار داشت که هرگونه دخالت خارجی در درگیری ها، فقط وضعیت را بدتر می‌کند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه اظهار کرد که آنکارا آماده حمایت از آذربایجان در جنگ و مذاکرات درباره منطقه مورد مناقشه قره باغ است.

منطقه ارمنی نشین «ناگورنو-قره باغ» (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور‌های جهان حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابو فاطر
۲۱:۱۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
برخی معتقدند که ظاهرا جمهوری آذربایجان یا درست تر آن منطقه اران، در واقع یک استان از ترکیه است .شاید بهتر باشد که تحت الحمایه بودن را کنار بگذارد و اعلام انضمام به ترکیه کند. این برای شون مفید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
قره باغ مال ایرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مگه تركيه اف ٣٥ داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
ارمنستان از ترس ارتش شجاع و قدرتمند آذربایجان دنبال بهانه و سوراخ موش می گردد آنها تقلا می کنند تا پای کشورهای دیگر را هم به میان بکشند تا بتوانند گلوی خود را از چنگال ارتش آذربایجان برهانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
میره
آخرین اخبار