صیانت از حقوق عامه، اولویت اصلی دادگستری

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: دو وظیفه مهم قوه قضائیه دفاع از حقوق عامه و حفظ ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل رحمانی کلاکوب معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد در جمع خبرنگاران گفت: وقتی می‌گوییم دادستان عمومی و انقلاب یعنی دو وظیفه مهم قوه قضائیه دفاع از حقوق عامه و مطالبه گری و حفظ ارزش‌های انقلاب است و دادگستری خراسان رضوی نیز در راه انجام این دو رسالت مهم گام برمی دارد.

او افزود: با توجه به این دو وظیفه اصلی، برنامه‌ها و سیاست گذاری‌ها و اقدامات ما نیز در جهت دفاع از حقوق شهروندی و
پیگیری و رفع مشکلات آنها، مبارزه با ناامنی واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد ادامه داد: مبارزه با ناامنی‌ها نیز از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است از نظر دادسرای عمومی کسی که اقدام به سرقت به عنف می‌کند از باب محاربه به او نگاه می‌شود و اصل بر این است که این شخص محارب است و طبق ماده ٢٧٩ قانون با او رفتار می‌شود.

رحمانی بیان کرد: اقدام بعدی در حفظ حقوق عامه برخورد با معضل سگ گردانی در سطح شهر است که یکی از مطالبه‌های مهم شهروندان محسوب می‌شود، همچنین این اقدام علاوه بر تجاوز به حقوق شهروندی مخل حقوق حیوانات نیز هست.

او تصریح کرد: در بحث سگ گردانی ماده ۶١٨ قانون تعزیرات
هر اقدامی که باعث اخلال در نظم و آسایش مردم می‌شود
مجرم شناخته می‌شود و این اقدام از مصادیق اخلال نظم است و همچنین تهدید علیه بهداشت عمومی نیز هست.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی به موضوع حفظ ارزش‌های انقلاب اشاره و تاکید کرد: پشتوانه اصلی انقلاب خود مردم هستند و دشمن هم این را فهمیده و برای به انحطاط کشیدن جوانان هر کاری می‌کند و معضلات اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد از جمله این اقدامات هستند.

رحمانی اظهار کرد: متاسفانه جوانان ما را توسط عده‌ای که فاقد صلاحیت هستند به واسطه تور‌های گردشگری به فساد و روابط نامشروع می‌کشانند.

او افزود: در رابطه با تور‌های گردشگری دو نگرانی وجود دارد یکی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دیگری بحث اختلاط تورهاست؛ مستندات فراوانی به دستمان رسیده که برگزار کنندگان این تور‌ها فاقد صلاحیت اخلاقی هستند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ ادامه داد: در امر مهم حفظ حقوق عامه و مبارزه با ناامنی مردم می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و موارد خود را در سامانه سجام به اطلاع قوه قضائیه برسانند تا پس از صحت سنجی در کم‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.