معاون قضایی رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با توانمندی فقهی و حقوقی ائمه جماعات در مساجد می‌توان به کاهش پرونده‌های قضایی امیدوار بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمود رفسنجانی معاون قضایی رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت:  تاکنون ۹۴۱ پرونده به شورا‌ها ی حل اختلاف ارجاع داده شده که بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش رسیده است.

او افزود: بر همین رویکرد به زودی طرح همیاران، در روستا‌های بخش رضویه و مُلک آباد نیز اجرا خواهد شد تا حجم پرونده‌هایی که در پاسگاه‌های محلی تشکیل می‌شود کاهش یابد و شاهد ارتباط بیشتر مردم با مساجد باشیم.

رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: یکی از دلایل تمرکز بر این طرح ایمان به ظرفیت مساجد است و بر همین اساس در اجرای این طرح که به صورت آزمایشی در شهر مشهد انجام می‌شود ۱۲۰ مسجد در سه مرحله زیر نظر ائمه جماعات و معتمدین محلی در این اقدام مشارکت خواهند داشت.

رفسنجانی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۸ میلیون پرونده در مراکز قضایی تشکیل می‌شودبیان کرد: در حال حاضر پروند‌های کیفریی که امکان سازش در آن‌ها وجود دارد قبل از ثبت کلاسه در دادسرا به این شورا‌ها ارجاع می‌شود تا حجم پرونده‌ها در دادسرا کاهش یابد و در مرحله بعد می‌توان سایر پرونده‌های حقوقی را نیز به این شورا‌ها ارجاع داد.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.