بسته خبرهای کمیته امداد

بهره مندی ۲۳۹ نخبه از خدمات حمایتی/پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به مددجویان

هم اکنون ۲۳۹ نخبه در استان کرمانشاه به صورت ویژه از خدمات حمایتی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامیار جمشیدی معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه نخبگی مددجویان در زمینه‌های قرآنی، علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ثبت اختراعات محرز شده است، گفت : ۵۸ نفر از این مددجویان نخبه سطح یک، ۵۴ نفر نخبه سطح دو و ۱۲۷ نفر نیز در سطح سه نخبگی جای گرفته اند.

او گفت : این نهاد با توجه به سطح بندی نخبگی مددجویان تحت حمایت کمک هزینه تحصیلی و تشویقی به آنان پرداخت می‌کند.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری دو هزار دانشجو و ۱۴ هزار دانش آموز کرمانشاهی از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار می‌شوند، گفت: دانشجویان و دانش آموزان مددجو در سنوات تحصیلی از کمک هزینه تحصیل و شهریه بهره مند می‌شوند .

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب گفت: ۱۱۰ مددجوی سرپل ذهابی با اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، از ودیعه مسکن بهره‌مند شدند.

پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به مددجویان مستاجر فاقد منازل مسکونی

 علی اکرم منصوری، رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه این نهاد به مددجویان مستاجر فاقد منازل مسکونی کمک هزینه اجاره مسکن و یا ودیعه مسکن پرداخت می‌کند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ خانوار مددجو سرپل ذهابی از ودیعه مسکن بهره‌مند شدند.

منصوری افزود: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به ودیعه مسکن خانوار‌های مددجو در این شهرستان اختصاص یافته است.

او گفت: ودیعه مسکن در قالب وام قرض الحسنه در اختیار خانوار‌های تحت حمایت قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب با یادآوری اینکه امسال تامین اجاره و ودیعه مسکن یکی از اصلی‌ترین مشکلات خانوار‌های مستاجر به ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد بوده است، گفت: امیدواریم خیران نیک اندیش برای تامین هزینه‌های مسکن نیازمندان همچون همیشه پای کار باشند.

منصوری گفت: هم اکنون ۲۰۰ خانوار مددجو در شهرستان سرپل ذهاب در منازل استیجاری زندگی می‌کنند.

افتتاح مرکز نیکوکاری بسیج اصناف

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری بسیج اصناف استان کرمانشاه، گفت: این مرکز نیکوکاری به اسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

 محسن رخصی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۵ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت می‌کنند، گفت: امیدواریم تا پایان سال تعداد مراکز نیکوکاری در استان به حدود ۴۰۰ مرکز افزایش پیدا کند.

رخصی با یادآوری اینکه هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری شناسایی خیران برای کمک به نیازمندان است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های مردمی در استان کرمانشاه درصدد افزایش مراکز نیکوکاری هستیم تا مردم استان در قالب کمک‌های نقدی، کالایی و خدماتی به دستگیری از نیازمندان جامعه از طریق این مراکز بپردازند.

او با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری بسیج اصناف استان کرمانشاه، ادامه داد: این مرکز نیکوکاری به اسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مرکز نیکوکاری اصناف با هیات عاملی روسای اصناف راه اندازی شده است، افزود: خیران این مرکز از میان کسبه صنوف در استان شناسایی می‌شوند.

محسن رخصی به میزان کمک‌های اهدایی خیران شناسایی شده در مراکز نیکوکاری استان طی شش ماهه ابتدایی سال جاری اشاره و گفت: این خیران طی این مدت بیش از ۳۸ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به نیازمندان اهدا کردند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار