ایجاد هیئت‌های اندیشه ورز نماز در مدارس کرمان

دبیر ستاد اقامه نماز کرمان از راه اندازی هیئت‌های اندیشه ورز نماز در مدارس کرمان خبر داد و گفت: امسال به علت کرونا، اجلاسیه سراسری نماز در استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام عربپور، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان در نشست ستاد اقامه نماز استان کرمان که امروز در استانداری کرمان برگزار شد، درباره راه اندازی هیئت‌های اندیشه ورز نماز در مدارس گفت: با تلاش این هیئت های اندیشه ورز و افرادی که عضو این هیئت ها هستند، دستورالعملی در مدارس ایجاد خواهد شد که سعی می شود، وضعیت  نماز در مدارس بهتر و مناسبت تر شود که  آموزش و پرورش دستورالعمل های لازم را صادر کرده اند. 

او بیان کرد: طرح خیران مسجد ساز نیز  که برنامه ریزی شده است، سامان دهی می شود و  کمک به مساجدی که بیشتر نیاز دارند با یک برنامه ریزی انجام خواهد شد. 

حجت الاسلام عربپور با اشاره به برگزاری ۲۸ اجلاس سراسری نماز تاکنون، بیان کرد: امسال به علت کرونا این اجلاسیه سراسری به صورت ویدئو کنفرانس و در استان‌ها با حضور مدارس برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر اهمیت نماز و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: نهادینه شدن هر چه بیشتر اقامه نماز در صورتی در کشور عملی می‌شود که در زندگی فردی و جمعی نهادینه و آثار نماز در همه بخش‌های جامعه برجسته و نمایان شود.

 او  افزود: نماز، محور ارتباط شخص با خدا و ترویج نماز به منزله ترویج همه عبادات است.

 محمدجواد فدائی، استاندار کرمان نیز در این نشست طرح‌های تحقیقاتی هر چه بیشتر در رابطه با نماز را به منظور ترویج فرهنگ نماز موثر و راهگشا دانست و گفت: اجلاسیه سالانه نماز، آذر امسال در استان برگزار و در صورت نیاز، اجلاسیه استانی نیز در مرکز استان و به صورت ویدئو کنفرانس، برگزار می‌شود.

او هدف از برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز را ارتقای کمی و کیفی فرهنگ اقامه نماز برشمرد و از دستگاه‌های تاثیر گذار و اعضا خواست، ایده‌های به روز برای افزایش آثار هر چه بیشتر نماز ارائه کنند.

در این جلسه همچنین یک طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه و نقد و بررسی شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار