تکلیف مهدهای کودک متضرر از کرونا به کجا می رسد؟

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : مهد‌های کودک تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : مهد‌های کودک تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه که با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند اما با توجه به وضعیت قرمز استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا بر اساس مصوبه ستاد کرونا استان تعطیل شدند.

او گفت : با توجه به متضرر شدن مهد‌های کودک آسیب دیده از کرونا تلاش بهزیستی حمایت از مهد‌های کودک و اجرایی کردن مصوبات حمایت از آن‌ها در جلسات استانی است.

باپیران مدیر کانون توسعه و همیاری مهد‌های کودک استان با اشاره به استیجاری بودن ملک ۹۰ درصد از مهد‌های کودک استان، گفت: بسیاری از مهد‌ها با مشکل ودیعه و اجاره بها مواجه بودند که نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

او به فعالیت موسسات موازی مهد‌های کودک در استان اشاره داشت و خواستار رسیدگی به این موضوع از طریق دستگاه‌های ذی ربط شد، چراکه بهزیستی تنها دستگاهی است که مجوز قانونی فعالیت مهد‌های کودک را صادر می‌کند و خانواده‌ها به این موضوع توجه کنند.

کامران علی مددی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه بر ضرورت برخورد قانونی با موسسات غیرمجاز تاکید کرد و گفت: صدور مجوز برای فعالیت هر صنفی از سوی دستگاه متولی یک اقدام حاکمیتی است و با فعالیت غیرمجاز باید برخورد شود.

علیرضا محمدی مدیر حقوقی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: موسساتی که موازی با مهد‌های کودک فعالیت می‌کنند مجوز خود را از برخی دستگاه‌ها گرفته‌اند که تخلفات آن‌ها را باید همان دستگاه صادرکننده مجوز بررسی کند و دفتر حقوقی بهزیستی استان نیز آماده هرگونه اقدام لازم در راستای رسیدگی به مشکلات مهد‌های کودک است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار