پیاده‌روی دهه پایانی صفر و برپایی ایستگاه صلواتی در مشهد ممنوع شد

فرماندار مشهد گفت: هرگونه راهپیمایی، برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت اربعین و دهه پایانی صفر با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در مشهد ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد روز پنجشنبه در شصت و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مشهد گفت: با توجه به این که شرایط مشهد از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا مطلوب نیست در این شرایط خاص رعایت شیوه نامه های  بهداشتی و اتخاذ تدابیر همه جانبه برای مدیریت، هدایت و کنترل شرایط بهداشتی در ایام اربعین حسینی ضروری است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی‌های لازم برای اجرای محدودیت‌ها در ایام اربعین حسینی صورت پذیرفته است ادامه داد: از مسوولین می‌خواهیم تا تدابیر همه جانبه برای مدیریت، هدایت و کنترل شرایط را در این ایام مد نظر قرار دهند.
 

بیشتر بخوانید


 فرماندار مشهد ضمن قدردانی از عزاداران حسینی و هیات‌های مذهبی به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم عزاداری دهه اول محرم ادامه داد: توصیه‌های ایام محرم را باید در ایام اربعین با شدت بیشتری رعایت کرد.

مشهد با ۳/۵ میلیون نفر جمعیت هر ساله در دهه پایانی صفر میزبان زائران بارگاه منور رضوی به مناسبت سالروز وفات پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) و امام رضا (ع) بوده است.

با این حال امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا علاوه بر برگزار نشدن آئین‌های نوروز در حرم مطهر رضوی، عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه نخست محرم با اعمال برخی محدودیت‌ها یا انجام نشد و یا با اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی به اجرا درآمد.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار