کرونا امان کادر درمان را بریده است/ سهل‌انگاری‌ها زحمات جهادگران را دوبرابر می‌کند

کادر درمان در خراسان رضوی همانند سایر کشور روز‌های سخت و طاقت فرسایی را پشت سر می‌گذارد، روز‌هایی که چشم امیدش فقط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این روز‌ها فکر مردم بیشتر درگیر مسائل اقتصادی شده و فقط دیگر در رسانه‌ها اخبار تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا را می‌شنوند.
 
روز‌هایی که ما با عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی کار را برای کادر درمان سخت می‌کنیم، اما مدافعان سلامت هفت ماه است که با این ویروس در حال مبارزه هستند و می‌توان گفت به مانند روز‌های جنگ تحمیلی در خط مقدم می‌جنگند.

به سراغ چند تن از مسئولین گناباد می‌رویم تا در زمینه کرونا و وضعیت مدافعان سلامت در این روز‌های سخت و طاقت فرسا و البته فرسایشی شده گفت‌وگویی داشته باشیم.

جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد درباره آخرین وضعیت کرونا در گناباد گفت: با وجود اینکه میانگین سنی جمعیت ما در گناباد و بجستان، بالاتر از میانگین کشوری است و بیماری کرونا بیشترین تأثیر را در افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌گذارد ولی با افتخار می‌گویم که زحمات مدافعان عزیز سلامت سبب شده تا میزان مرگ و میر در این دو شهرستان به نسبت موارد مثبت، حدود نصف نرخ کشوری باشد که نشان‌دهنده تلاش‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان در این شرایط سخت است.

او با گرامیداشت  یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثار شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس و مدافعان امنیت افزود: این روز‌ها نمونه‌هایی از این رشادت‌ها و ایثار را می‌توان در مدافعان سلامت دید که ایثارگرانه در حال مقابله با ویروس کرونا هستند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، مراقبت‌های ویژه و مراقبت‌های پرستاری خاص نیاز دارند که تمام این تلاش‌ها و زحمات بر دوش همکاران عزیز ما در حوزه درمان است.

باذلی بیان کرد: در مدت هفت ماه شیوع ویروس کرونا در کشور، کادر درمان در شیفت‌های ۱۲ ساعته، با پوشش‌ها، لباس‌ها و ماسک‌هایی که شاید برای من و شما حتی در شرایط عادی هم طاقت فرسا است، در حال تلاش و مراقبت و مداوای بیماران هستند.

او با اشاره به اینکه ازخودگذشتگی و زحمات مدافعان سلامت قابل جبران نیست تصریح کرد: تلاش کردیم تا مطالبات این عزیزان را به روز پرداخت کنیم و فقط دو ماه از کارانه پرسنل و پزشکان باقی مانده که امیدواریم در یکی دو روز آینده، این مطالبات هم پرداخت شود که با این اقدام از نظر پرداخت مطالبات همکاران، یکی از دانشگاه‌های سرآمد کشور خواهیم بود.
 

در هجوم بلای کرونا قهرمانانی مانند پزشکان، پرستاران به میدان آمدند

 
حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم در این باره گفت: همان طور که در هجوم وحشیانه عراق، کسانی همانند شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان مقابل آن‌ها ایستادند و استقلال، تمامیت ارضی و عزت کشور را حفظ کردند و نام ایران را در جهان سربلند کردند، در هجوم بلای کرونا هم قهرمانانی مانند پزشکان، پرستاران، کارکنان بیمارستان و دیگر عزیزان کادر‌های بهداشتی و درمانی به صحنه آمدند.

او افزود: همه این عزیزان با تلاش خود، سلامت مردم و جامعه را حفظ کردند و لذا ما برای سلامتی و موفقیت این عزیزان همواره دعا می‌کنیم.

تقدیر از کادر درمان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی


حامد قربانی فرماندار گناباد هم در خصوص تلاش‌های مدافعان سلامت گفت: تشکر‌ها به تنهایی کفایت نمی‌کند و اگر می‌خواهیم از این عزیزان که در خط مقدم سلامت هستند، تقدیر کنیم باید به صورت عملی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم این موضوع را نشان دهیم چرا که با عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سبب افزایش بیماران در بیمارستان و افزایش زحمات کادر درمان  می‌شویم.

او افزود: با توجه به کمبود امکانات لازم در ابتدای ورود کرونا، کادر بهداشت و درمان، سختی‌های زیادی را متحمل شدند و صدمات روحی متعددی برای این عزیزان و خانواده‌هایشان به وجود آمد.

فرماندار گناباد ادامه داد: برای درمان هر فرد حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه می‌شود، اما خسارت‌های معنوی وارد شده که غیر بررسی و حسابرسی هستند، بسیار بیشتر است.

منبع: تسنیم
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.