موکب اربعینی که در مسیر آزادی زندانیان قدم گذاشت

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان، امسال در اربعین حسینی هزینه خدمت به زائران حسینی در کربلا را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان در نشست هم اندیشی موکب خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به لغو آیین پیاده روی اربعین حسینی به علت شرایط کرونایی گفت: باید نذر‌های مردم به سمتی که در مسیر رضایت امام حسین (ع) باشد، هدایت شود. 

او با اشاره به وجود ۴۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان بیان کرد: برای آزادی این زندانیان بیش از ۲ میلیارد تومان نیاز است و نذر‌هایی که مردم برای ایام اربعین به موکب های اربعین حسینی می‌دادند، بخشی به این کار و بخشی برای ساخت عتبات عالیات اختصاص می‌یابد.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان هم با اشاره به جایگاه موکب های اربعین گفت: موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان از موکب های فعال کشور و ظرفیتی در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و حتی سیاسی‌ دارد و هر جا کاری روی زمین مانده، چون در سیل‌ها و زلزله‌ها، خادمان موکب خاتم‌الانبیاء (ص) جهادگونه وارد میدان می‌شوند.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان هم گفت: در ماه محرم، خیران شهر کرمان، ۱۶۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و نیمه نخست امسال ۸۲۲ میلیون تومان برای آزادی زندانیان رفسنجان هزینه شده است.

 علی میربابایی، مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان هم در این جلسه با اشاره به نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: تا اربعین تعدادی از زندانیان با کمک خیران آزاد می‌شوند و این کار خیر تا ۲۸ ماه صفر ادامه دارد.

 انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار