چگونه شاخ بی‌ادب‌های اینستاگرام را بشکنیم؟

اینستاگرام بزرگ‌ترین سرگرمی مهم جوانان ایرانی است که می‌تواند در خیلی از موضوعات سیاسی هم تاثیرگذار باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئو و لایو‌هایی با موضوعات غیر اخلاقی و مستهجن، بحث بر سر اینستاگرام را داغ کرد؛ تا جایی که کار به مجلس کشید و حرف فیلترینگ باز هم به میان آمد.

چرا اینستاگرام اهمیت دارد؟

بزرگ‌ترین سرگرمی مهم جوانان ایرانی که می‌تواند در خیلی از موضوعات سیاسی و اجتماعی هم تاثیرگذار باشد، این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد.

خلاصه ماجرا

محتوا‌های نامناسب در فضای مجازی کشور و به خصوص در اینستاگرام به شدت افزایش پیدا کرده است و بزرگ‌ترین پشتیان مالی این محتوا‌ها سایت‌های شرط‌بندی و امثال آن هستند.  پشت پرده تولید و انتشار بسیاری از محتوا‌های مستهجن اینستاگرام مافیای سایت‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین هستند.

یک نکته

مسیر مالی کازینو‌های آنلاین از شبکه بانکی داخل کشور عبور می‌کند، چه اشخاص خارج از کشور و چه صفحاتی که مردم را به قمار دعوت می‌کنند.

چطور شاخ بی ادب‌های اینستاگرام را بشکنیم؟


بیشتر بخوانید


پیچیدگی ماجرا

قمار و شرط‌بندی در ایران به طور کامل غیرقانونی است، اما این سایت‌ها نه تنها به راحتی برای خود تبلیغات می‌کنند، بلکه از خدمات بانکی داخل کشور مانند سامانه شاپرک هم برای اقدامات مالی خود بهره می‌برند.

راه حل

بزرگ‌ترین نه! تنها محل درآمد اینفلوئنسر‌ها یا همان شاخ‌های مجازی تبلیغات است، دولت می‌تواند با کنترل مسیر‌های مالی و تبلیغاتی، محتوا را نیز کمی کنترل کند.

ما چه کنیم؟

هر اقدامی در مقابل این جماعت، به عنوان کمک به آن‌ها تلقی می‌شود چرا که آن‌ها نان شهرت خود را می‌خورند و برایشان مثبت یا منفی بودن این شهرت اهمیتی ندارد. پس لااقل در اینستاگرام مستقیما کاری به کارشان نداشته باشید.

نتیجه گیری

سایت‌های قمار و شرطبندی نه تنها عامل خروج ارز از کشور هستند، بلکه مهترین عامل تولید و انتشار محتوا نامناسب در فضای مجازی‌اند، جلوگیری از انتقال پول و پولشویی به وسیله خدمات بانکی داخل کشور می‌تواند تا حد زیادی جلوی فعالیت این سایت‌ها را بگیرد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار