کارفرمایان گیلانی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از بدهی میلیاردی کارفرمایان گیلان خبر داد و گفت: این در حالی است که این سازمان ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به جامعه هدف ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی حسین نژاد ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان گیلانی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند و  بر اساس آخرین آمار و محاسبات، تا اسفند سال ۹۸، بیش از ۳۷ هزار کارفرمای گیلانی، بیش از ۸۴۵ میلیاردتومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند.

او  افزود: از این مبلغ، ۱۲۰ میلیارد تومان مبلغ برآورده شده نیمه دوم پارسال و بیش از ۷۲۵ میلیارد تومان با سند قطعی، مربوط به سال‌های گذشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت:  با این میزان بدهی پیش بینی می‌شود بدهی کارفرمایان گیلانی به بیمه تامین اجتماعی استان تا پایان شهریور امسال از ۹۰۰ میلیارد تومان بیشتر شود.

حسین نژاد افزود: با وجود مواد قانونی برای اقدامات اجرائی، تلاش شده در شرایط اقتصادی موجود و با هدف کمک به واحد‌های تولیدی صنعتی، نهایت همکاری با کارفرمایان استان انجام شود، اما ارائه به موقع تعهدات و پرداخت حق بیمه به این سازمان نیز بسیار ضروری است.

او  با اشاره به غیردولتی بودن تامین اجتماعی ، گفت: این سازمان از بودجه دولتی در اختیار ندارد و اصلی‌ترین منبع درآمد آن مبالغ پرداخت شده کارفرمایان و بیمه شدگان است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مطالبات سازمان از کارفرمایان و سازمان‌ها متعلق به شهرداری‌ها و ادارات دولتی است، افزود: اقدامات خوبی در قالب تهاتر برای تعیین تکلیف این بدهی‌ها صورت گرفته است.

حسین نژاد تصریح کرد: تامین اجتماعی گیلان ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به جامعه هدف ارائه می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.