اختصاص سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های هدف گردشگری در کشور

رئیس بنیاد مسکن کشورگفت: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های گردشگری روستا‌های هدف گردشگری کشور اختصاص داده می‌شود.

اختصاص سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های هدف گردشگری در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، تابش رئیس بنیاد مسکن کشوردر حاشیه مراسم بهره برداری از طرح هادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ۱۷۵ روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت واجد ارزش در کشور طرح تهیه شده است، گفت: در ۱۰۵ روستا این طرح اجراشده است.

اوافزود: براساس تکلیف و حکم قانون برنامه پنج ساله سوم طرح گردشگری ۳۰۰ روستای کشور تهیه خواهد شد.

تابش ادامه داد: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های گردشگری روستا‌های هدف گردشگری کشور اختصاص داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه پنج میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکن روستایی داریم، گفت: تا کنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شدند و دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مانده که سالانه ۲۰۰ هزار واحد را در برنامه داریم تا همه مسکن‌های روستایی مقاوم سازی شوند.

او اظهار داشت: در کنار طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب مساکن خسارت دیده نوسازی و مقاوم سازی می‌شوند که اگر این روند ادامه یابد طی هشت سال آینده کل مساکن روستایی نوسازی خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: درباره تاثیر طرح‌های روستایی بر مهاجرت معکوس، یادآور شد: طرح هادی روستایی زمینه ساز عمران و توسعه روستا‌ها هستند و به لحاظ شرایطی که در روستا ایجاد می‌شود زمینه ماندگاری در روستا‌ها افزایش می‌یابد.

تابش با بیان اینکه در ۵۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرایی شده است، افزود: در ۲۰ هزار روستای کشور طرح هادی اجرا شده و مابقی متناسب با اعتبارات اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.