در سیزدهمین برنامه «جاذبه» مطرح شد؛

نگویید پرورشگاه، بگویید شیرخوارگاه! / پسرم بوی بهشت می‌داد

یک زوج ایرانی در برنامه «جاذبه»، حس و حال خود از پذیرش کودک پرورشگاهی به عنوان فرزند را تشریح کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته، علی کرداغلی و همسرش نسیم بخشی زوج مهمان قسمت سیزدهم «جاذبه» بودند. در ابتدای برنامه، بخشی درباره شرط ازدواجش گفت: شرط من این بود که فرزندی را به سرپرستی بگیریم. حتی زمانی که مجرد بودم به این فکر می‌کردم که اگر ازدواج نکنم، بتوانم فرزندی را به سرپرستی بگیرم. علی کرداغلو واکنش‌اش به این شرط را اینگونه شرح داد: زمانی که نسیم، شرط را با من مطرح کرد، تعجب نکردم، چون خودم هم به این موضوع فکر کرده بودم. بدون مکث شرط را پذیرفتم.

نسیم بخشی و علی کرداوغلی بعد از مدتی متوجه می‌شوند که نابارور هستند.

نسیم بخشی در اینباره گفت: بعد از اینکه فرزند دومم از دست رفت، اقدامات پزشکی را کنار گذاشتیم و به همان چیزی فکر کردیم که پیش از ازدواج هم به آن فکر کرده بودیم.

علی کرداوغلی از روند فرزندخواندگی توضیح داد: ابتدا باید درخواست بدهید و تنها چیزی که می‌توانید مشخص کنید، جنسیت فرزند است که برای ما اهمیتی نداشت. به من گفتند برای فرزند دختر چون درخواست بسیار است باید سه سال اما برای فرزند پسر باید یک سال در نوبت باشید. به همین جهت ما پسر را انتخاب کردیم. می‌خواستیم فرزند دوم را دختر انتخاب کنیم که به دلیل محدودیت‌های مربوط به محرمیت نپذیرفتند.

وی افزود: خانواده‌ها دو دسته هستند، آن‌هایی که تصمیم دارند به فرزند خود نگویند که پدر و مادر واقعی او نیستند که این دسته مدام در نگرانی هستند، اما ما در دسته دوم هستیم که می‌خواهیم به کمک مشاور موضوع را به فرزندمان اطلاع دهیم.

نسیم بخشی ادامه داد: اولویت با خانواده‌هایی است که توانایی فرزندآوری ندارند. فرزندخواندگی یکی از روش‌های فرزندآوری است با تفاوت‌هایی که ما آن‌ها را پذیرفته‌ایم که هر آن امکان دارد خانواده واقعی پیدا شوند. ما سعی می‌کنیم او را با اعتماد به نفس و محکم تربیت کنیم تا اگر روزی هم این اتفاق افتاد، جایگاه خودمان را در ذهن او داشته باشیم. بهزیستی سن فرزند را بر اساس سن پدر و مادر تعیین می‌کند.

وی اظهار داشت: ما خود را فرشته نمی‌دانیم، نمی‌خواستیم کار انسان‌دوستانه انجام دهیم و جایمان هم بهشت نیست. ما فقط خواستیم مادر و پدر شویم و این کار را انجام دادیم. پسرم فرشته واقعی است.

آن‌ها توضیح دادند که دو گروه از بچه‌های بی‌سرپرست؛ یکی بچه‌های بزرگ و دیگری بچه‌های نیازمند به درمان، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند.

نسیم بخشی در توصیه به خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزندی را بپذیرند، عنوان کرد: این بچه‌ها آسیب‌دیده هستند و طعم جدایی را چشیده‌اند. خواهش می‌کنم که خانواده‌ها زمانی که ناامید از باروری و غمگین هستند، سراغ آن‌ها نروند و زمانی این کار را انجام دهند که حالشان خوب باشد. خواهش می‌کنم نگویید پرورشگاه، کلمه شیرخوارگاه برای کودکان زیر دو سال مناسب‌تر است.

نسیم در حالی‌که اشک می‌ریخت، لحظه دیدار با پسرش را اینگونه شرح داد: راستین بوی بهشت می‌داد. به کسانی که به من گفتند: «تو مادر شدن را تجربه نکرده‌ای» پاسخ دادم: آرامشی را که من در لحظه در آغوش کشیدن پسرم تجربه کردم، شما در زمان به دنیا آوردن فرزندتان تجربه نکرده‌اید.

این خانواده امروز فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای هم دارند و به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کمک می‌کنند.

گفتنی است ویژه‌برنامه تلویزیونی «جاذبه» تولید مشترک شبکه افق و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که هرشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار