در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

حرف درگوشی خانم بازیگر با امام حسین علیه السلام چیست؟

فریبا نادری گفت: افرادی که به پیاده روی اربعین رفتند، مانند من دلشان را در کربلا جا گذاشتند.

فریبا نادری بازیگرسینما و تلویزیون در خصوص خاطره‌ی خود از پیاده روی اربعین حسینی به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکبار توفیق حضور در پیاده روی اربعین و سفر به کربلا را پیدا کردم که آن هم حدود چهار سال پیش بود. بعد ازدواج کردم و صاحب فرزند شدم، بنابراین دیگر توفیق این سفر معنوی را  پیدا نکردم. امسال هم که بدلیل شیوع کرونا مرز‌ها بسته است و باید در خانه بمانیم. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بدون خطر به این سفر زیبا برویم.

وی افزود: از شانس خوب من، در آن سفر، یک روحانی‌همراه تیم ما  بود که بسیار شیرین و واقعی، لحظه به لحظه ظهر عاشورا و تاسوعا را برایمان روایت می‌کرد. به گونه‌ای که هر لحظه خود را در میان اهل بیت امام حسین (ع) تصور می‌کردم. در تل زینبیه که حضرت زینب سلام الله علیها می‌ایستاد و شهادت تک تک عزیزانش را روایت می‌کرد و یا هنگام قطع کردن دست حضرت عباس علیه السلام توسط دشمن؛

این بازیگر تشریح کرد: روایت این وقایع به طور کامل در آن سفر، تمامی این تصاویر را برایم زنده و در قلب و مغز من ثبت کرد. در واقع تصوری که از کودکی داشتم تغییر کرد و رسیدم به  بین الحرمین.

حرف درگوشی خانم بازیگر با امام حسین علیه السلام چیست؟

حاجتم را در این سفر گرفتم

بازیگر سریال «ستایش» به اتفاق خوب این سفر اشاره کرد و گفت: در این سفر حاجت گرفتم. قبل حاجت گرفتن با خودم عهد بسته بودم نذری بدهم، بنابراین در ظهر اربعین برای تمامی کسانی که در این سفر همراهم بودند قیمه درست کرده و خودم پخش کردم. حال عجیبی بود گویا کنار دست خود امام حسین علیه السلام بودم. حس خیلی خوبی داشتم.

اربعین سراسر درس است

وی در خصوص شکوه پیاده روی اربعین اظهار کرد: هرچند من مسیر کوتاهی را پیاده روی کردم، اما اربعین سراسر درس است. این اتحاد مردم در طول این چند روز، سختی مسیر، اینکه لازم نیست شکم ات با غذا سیراب باشد و با یک تکه نان هم میتوانی راه بروی و دست کسی را بگیری، اینکه مهم نیست چند سالت هست، زبانت چیست، از کدام قوم و نژاد هستی و هدف یکی است. درس‌هایی هستند که در مکتب عاشورا وجود دارند و نسل به نسل به ما رسیده اند. در این پیاده روی هم آنها را به وضوح مشاهده میکنی و با خودت زیر لب زمزمه میکنی که بله هدف اتحاد و یکپارچکی است.

دلم را در کربلا جا گذاشتم

نادری در خصوص دلتنگی حضور برای اربعین امسال عنوان کرد: به نظرمن کسانی که یکبار و شاید حتی بیشتر به پابوس امام حسین علیه السلام رفتند حسرتشان برای زیارت، بسیار بیشتر از کسانی است که تجربه‌ی زیارت کربلا را نداشتند. افرادی که به پیاده روی اربعین رفتند، مانند من چیزی به نام دل را آنجا جا گذاشتند.

این بازیگر در پایان بیان کرد: اگر یکبار دیگر به این سفر مشرف شوم، در گوش امام حسین علیه السلام می‌گویم «به من نگاه کن، خیلی بیشتر از قبل به من نگاه کن».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
حالم از نفاق و دورویی بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین
۰۸:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خانم نادری فارغ از اینکه هر کسی در راه کربلا قرار بگیرد خیلی دوست دارد که همراه وقایع کربلا شود ولی بهتر نیست که کمی برگردیم به اینکه راه امام حسین رو ادامه بدیم . البته شاید این سفر به همه تلنگری وارد کند ولی این خوب است که بازیگران عزیز یک رو باشند. از تجملات و تولد فرزند در کانادا و ... حداقل بعد از پیاده روی اربعین می شد دوری کرد . نه!؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
تا پیمان نشکنیم و از عهد شکنان اسلام ناب محمدی ص نشویم حضرت ارباب اباعبدالله الحسین ع به همه زائرانش و شیعیانش و دوستارانش و عاشقانش در سر تا سر جهان نگاه می کند و دعایمان می کند .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
انشا الله امام حسین (ع) خیلی به همه ما نگاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
خوشا سعادت.قبول باشه.
آخرین اخبار