پیگیری مشکلات تامین برق فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کارگفت: در صورت ناتوانی در تامین زیرساخت‌های لازم برای تولید، نمی‌توان استقبال از صنعت و تولید و رشد سرمایه‌گذاری را انتظار داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامرضا اخوان فرید، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار در این نشست با بیان اینکه تامین برق یکی از زیرساخت‌های مهم مورد نیاز تولید و صنعت است، تصریح کرد: در صورت ناتوانی در تامین زیرساخت‌های لازم برای تولید، نمی‌توان استقبال از صنعت و تولید و رشد سرمایه‌گذاری را انتظار داشت.

او با تاکید بر اینکه برخی قوانین و دستورالعمل‌های موجود با شعار جهش تولید منافات دارد، تاکید کرد: لازم است در شرایط بحرانی موجود با کاهش فشار از روی تولیدکننده به ویژه تولیدکنندگان محصولات استراتژیک، از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری کنیم.

بهنام ابراهیمی، مدیر واحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، امکان دسترسی به برق را یکی از مولفه‌های سنجش کسب و کار دانست و گفت: بر این اساس، با توجه به رویکرد اتاق بازرگانی در دوره نهم مبنی بر پیگیری مجدانه مشکلات فعالان اقتصادی و کمک به بهبود شاخص‌های محیط کسب و کار؛ این موضوع را در دستور کار برنامه گفتگوی ویژه خبری قرار دادیم.

او هدف از برگزاری این نشست را طرح و پیگیری مشکلات موردی اعضا در حوزه برق عنوان و ابراز امیدواری کرد با تعامل مسئولان این حوزه شاهد رفع مشکلات باشیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه برخی قوانین و آیین‌نامه‌ها دست مدیران دستگاه‌های دولتی را برای کمک به رفع مشکلات صاحبان تولید و صنعت بسته است، «هیات مقررات زدایی» را دستگاه اصلاح مقررات فراقوه‌ای دانست و گفت: از طریق پیگیری و طرح این نوع قوانین و آیین‌نامه‌ها در این هیات، می‌توان به رفع مقررات مخل محیط کسب و کار پرداخت.

در ادامه این جلسه که با حضور معاونت فروش و خدمات مشترکین، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، مدیران دفتر خدمات مشترکین و امور دیسپاچینگ اداره برق منطقه‌ای استان اصفهان، معاون فروش و خدمات مشترکین حوزه تامین برق شهرستان اصفهان و همچنین، نمایندگان شش تشکل اقتصادی و ۱۰ شرکت عضو اتاق بازرگانی برگزار شد، نمایندگان شرکت‌ها مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه نیز به پاسخگویی و پیگیری این مشکلات پرداختند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.