کسب مدال طلای پژوهشگران مشهدی در جشنواره بین‌المللی "نوآوری و صنعت ۲۰۲۰ لندن"

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران مشهدی با ساخت ونتیلاتور بر طبق آخرین فناوری روز جهان ،که در "جشنواره بین‌المللی نوآوری و صنعت ۲۰۲۰ لندن" نیز مورد تقدیر واقع شد توانستند مدال طلای آن رویداد جهانی علمی پزشکی را از آن خود کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد غروی‌فرد  مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ونتیلاتور (ventilator) یا دستگاه تهویه مکانیکی یک ابزاری پیچیده پزشکی با فناوری بالا است که برای کمک به بیماران دچار نارسایی شدید تنفسی از جمله مبتلایان به مراحل حاد بیماری کووید ۱۹ کاربرد دارد.

او افزود: آخرین فناوری‌های روز جهان در ساخت ونتیلاتور به همت پژوهشگران مشهدی به کار گرفته شده و آزمایش‌های بالینی این دستگاه پزشکی نیز در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با موفقیت صورت گرفت.

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:پژوهشگران در قالب فعالیت شرکت دانش‌بنیان، موفق به ساخت ۴۰۰ دستگاه ونتیلاتور مورد استفاده برای کمک به تنفس مصنوعی بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

غروی بیان کرد: انسان در صورت توقف تنفس در عرض حداکثر ۱۰ دقیقه دچار آسیب‌های جدی مغزی و مرگ می‌شود بنابراین بکارگیری ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی در صورت مواجهه بیماران با خطر نارسایی تنفسی امری حیاتی است.

او تصریح کرد: هم‌اینک بخاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که ریه بیماران را دچار نارسایی شدید می‌کند، نیاز به وجود و بکارگیری دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از هر زمان دیگری است.

 مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ونتیلاتور بخاطر پیچیدگی ساختار به راحتی قابل ساخت نیست، اما با این وجود پژوهشگران مشهدی نوعی ساده از آن را با همکاری "شرکت دانش‌بنیان مهراب فناور" به مدت ۳۰ روز ساختند که در امر درمان بیماران حاد کرونایی در این شهر اثرگذار بوده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار