اجرای عملیات نصب شیر دوم بلودان گاز درایستگاه‌های منطقه چهارعملیات انتقال گاز

با هدف جلوگیری از هدر رفت گاز، عملیات نصب شیر دوم بلودان گاز در ایستگاه‌های منطقه چهار عملیات انتقال گاز انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: عملیات دو شیرنمودن بلودان ایستگاه لانچر ورسیور تربت جام بر روی خط لوله ۱۶ اینچ تربت جام- تایباد با هدف جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در کمترین زمان ممکن اجرا شد.
 
او افزود: این پروژه از سوی کارکنان واحد عملیات ساختمانی با همکاری مرکز بهره‌برداری مشهد در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن اجرا شد.

بیشتر بخوانید

مدیر منطقه چهار شرکت انتقال گاز با اشاره به سابقه عملیات‌های انجام گرفته در این زمینه ادامه داد: این منطقه به عنوان اولین منطقه در سطح شرکت انتقال گاز و پیشگام در امر اندازه گیری و کاهش نشر گاز از بلودانها، از سال ۱۳۹۱ این کار را با استفاده از کیسه‌های "آنتی استاتیک بگ" آغاز کرده و پس از آن جهت کاهش میزان نشر گاز از بلودان‌ها، عملیات دو شیره نمودن بلودان‌ها را از سال ۱۳۹۲ در دستور کار قرار داده است و از آن زمان تا کنون ۱۱۶ بلودان ایستگاه‌های شیر بین راهی منطقه، دو شیره شده است.

 کامل با تاکید بر تاثیر دو شیرنمودن بلودان ایستگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌های جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی بیان کرد: قبل از سال ۱۳۹۲ نشر گاز از بلودان‌ها به خاطر نشتی از این شیرها، حدود ۱۸۲ میلیون متر مکعب بوده که با انجام دو شیره نمودن، این مقدار نشر اکنون به حدود یک میلیون متر مکعب در سال کاهش یافته است و به منظور کاهش این میزان نشت اقدامات لازم به صورت مستمر درحال برنامه ریزی و اجرا می‌باشد.

او تصریح کرد: این پروژه با هماهنگی شرکت گاز خراسان رضوی و واحد‌های دیسپچینگ، اچ اس ای، بازرسی فنی و تامین کالا بدون هیچگونه اختلال در روند انتقال گاز اجرا شد.

منطقه چهارعملیات انتقال گاز با بهره برداری از ۳ ایستگاه تقویت فشار گاز و بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی، ۵ استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و بخشی‌هایی از استان‌های سمنان و گلستان را تحت پوشش انتقال گاز دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار