راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری گامی در جهت رفع مشکلات اقتصادی

معاون منابع انسانی دادگستری یزد گفت: یک گام برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری و تفسیر‌های تجاری برای دعاوی اقتصادی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین دهقانی‌فیروز آبادی معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: یک گام برای توانمند شدن در این مسیر و رفع مشکلات اقتصادی کشور توسط دادگستری، راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری و تفسیر‌های تجاری برای دعاوی اقتصادی است.

 دهقانی‌فیروز آبادی با اشاره به انتقاد مستقیم و غیرمستقیم از خدمات قضایی گفت: سه شیوه برای نقدکردن آرا وجود دارد. اولین آن در شبکه اجتماعی با حضور بیش از یک هزار نفر از حقوقدانان بالفعل و بالقوه است، به نحوی که هفتگی یک رای به نمایش گذاشته می‌شود و منتقدان به بررسی پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را مطرح می‌کنند.

او  از نقد آرا در داخل دادگستری به صورت علمی به عنوان دومین شیوه یاد کرد و افزود: نقد در فضای عمومی هم روش دیگری است که با حضور جامعه حقوقی در سه جلسه صورت می گیرد و تجربه آن به استان‌های دیگر انتقال داده می شود، اما به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر متوقف شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه شخص قاضی به روزترین فردی است که در نظام اجرایی و مدیریتی کشور می‌تواند به صورت مستقل قانون را تفسیر کند و آیین‌های مخالف قانون را کنار بگذارد، ادامه داد: ما معتقدیم که نباید آرای قضایی تفاوت زیادی داشته باشند بنابراین طرح اتقان و تقارب آرا در دستور کار قوه قضاییه است. به این سبب که می‌تواند در حد اعلاء موجب اقناع افکار عمومی شود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد با اعلام اینکه ۲۳۰ قاضی در استان یزد مشغول فعالیت هستند، تأکید کرد: اکثر قضات استان بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن دارند و در حدود ۲۵ درصد قضات استان یزد زنان هستند و تاکنون در استان و کشور خوش درخشیدند و جز نخبگان کشوری رشته حقوق هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار